Hodnocení tématu:
  • 3 Hlas(ů) - 3.67 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[RT] Whitey
Otázka světla, plížení a nočního vidění: Schováte se drowovi když rozsvítíte lucernu?
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
Tezko rict...tusim ze magove napriklad pouzivaji svetlo, kdyz neco sepisuji a tak podobne...ale nevim...najdu a pak napisu.
Marina - Žena všech povolání, hlavně ale GM
Corsah Tyrdlues - elfí řezbářka Sirae Cyredanea - ?bláznivá? šamanka
Zoe Locke - Velitelka družiny Sira Gerarda Stříbrokřídlého a důstojnice Cypronské městské hlídky


Odpovědět
Tak nevím, já bych jakékoli plížení se zdrojem světla bloknul...
Odpovědět
Jde právě o to že je postih do plížení ve světle. Ale co postavy které mají jiné vidění? Drowům mají mít tuším vidění převrácené (postihy na světle místo ve tmě). A co trpaslíci/gomové u kterých se uvažovalo o nočním vidění jako rasové abilitě?
Návrh:
Pozorovatel má klasické vidění (na světle skvělé, v noci špatné):
- na světle skrývající dostane postih
- ve tmě nemá žádný postih
Pozorovatel má noční vidění (na světle i v noci normální):
- na světle skrývající se dostane jen poloviční postih
- ve tmě dostane poloviční postih jako by stál na světle
- vedlejší efekt: hodnota světla neklesne pod určitou hodnotu, tj. jeho "plná noc" bude o něco světlejší
Pozorovatel má obrácené vidění (na světle špatné, v noci skvělé):
- na světle skrývající se nedostane postih
- ve tmě dostane postih jako by stál na světle
- vedlejší efekt: hodnota světla neklesne pod určitou hodnotu, tj. jeho "plná noc" bude o dost světlejší (světlo už bych mu nepřesvicoval/přetmavoval)
Jen si teď nepamatuju, jak je naskriptované "světlo" drowa - ve dne klient ukáže tmu, v noci světlo, nebo je to normální jen ty postihy se počítají opačně? Počítají se mu vůbec ty postihy na kouzlení opačně? Smile Teď jsem o to zavadil při úpravě určování světla, tak to můžu kdyžtak upravit aby to makalo jak má.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
U drowu vse funguje jak ma. I invertovany den a noc.
Marina - Žena všech povolání, hlavně ale GM
Corsah Tyrdlues - elfí řezbářka Sirae Cyredanea - ?bláznivá? šamanka
Zoe Locke - Velitelka družiny Sira Gerarda Stříbrokřídlého a důstojnice Cypronské městské hlídky


Odpovědět
Já bych světlo asi nebral jako primární a klíčový faktor pro plížení, ale jen jako sekundární bonus.
Plížení není jen o tom plížit se někde ve stínu, ale o umění ticháho pohybu, využití okolí ve svůj prospěch, nevystavovat např. proti světlejšímu nebo naopak tmavšímu pozadí (např. horizontu), atd. To že se navleču do černejch hadrů a budu stát ve stínu je trapný klišé Smile
- To že mě nevidíš neznamená že tu nejsem -
Odpovědět
Tak, mě nešlo ani tak o to, že pod lucernou jekožto zdroj světla ve tmě (no dobře ve světele ne, ale kdo by ji tam nosil) je dost nápadná, a předhlédnout ji je takřka nemožné a pokud vidím, že někde svítí lucerna všimnu si i člověka co ji nese a dokonce i když se schová za strom, stále uvidím pohybující se světlo...Pravda, drovovi možná světlo příliš nesvědší, ale právě proto upoutá jeho zrak ještě silněji, než u jiných lidí, pravda může být oslněn, ale přesto podle mě bude schopen zaregistrovat že světlo nese ěnjaká postava.
Odpovědět
2Rygos: Světlo pochopitelně není hlavní faktor ukrývání, tím jsou schopnosti. Další roli hraje i počet lidí v okolí.
Jinak asi tuším proč je současné ukrývání k ničemu, pokud dobře chápu kód tak pokaždé když se kdokoliv pohne tak proběhne test na hledání plížících se lidí = spousta testů. I kdyby bylo ukrytí 90% tak při té spoustě testů je to skoro jistota že vás najdnou. Selhání pochopitelně zruší celé plížení. Pokud se mi povede můj záměr tak testování nebude po každém kroku ale po nastavitelném intervalu, selhání nezruší celé plížení ale objevíte se jen pro toho kdo vás našel, a při dalším testu mu zase můžete zmizet (pokud uspějete) bez nutnosti plížení znovu spouštět.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
Ono je nanic hlavně kvůli tomu na co jsem už upozornoval, na jednom místě se totiž testuje osvětlení ne cíle, ale pozorovatale...Tzn stačí jeden jedinej nepřítel stojící pod lucernou a jsi bez šance.
Odpovědět
Nevím zda jsi to tam dobře pochopil (mě to chvíli trvalo), ale testy světla tam jsou:
- já mám světlo?
- mobily kolem mě mají světlo, a to na mě dosahuje?
- jsou okolo mě svítící věci a svétlo na mne dosahuje?
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
Tak, pokud to předěláš je to fuk...ale, když čtu současné skripta..pomocí metody LightOnPlace() to ověří, zda je plížící se osvětlen, pokud je dostane maximální postih (light = 0), tak určí osvětlení pomocí procedury ComputeLightFor( ), ta má ale jediný parametr a tím je v tomto případě osoba, která se pokouší plížícího najít...Logicky si nedokážu představit, jak by se do čísla, které metoda zjistí, mohla započítat osoba která se plíží...Navíc, jak jsem rovněž zmínil to dokonale ladí s testy (nemožnost plížit se před mágy a knězi, kteří mají pernametně světlo, jediná místo kde se dá jakž takž plížit nora, tedy dung ve kterém není jediná lucerna, narozdíl od dungu kde jsou lidi).
Odpovědět
Áha... teď teprve mi došlo že se tam počítá jestli je skrývaný na světle a pokud ne, tak v jakém světle stojí pozorovatel... Biggrin Budu na to v úpravě myslet.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
Je to OK, v přepracování tuto chybu neopakuji:
Kód:
int light = 0;
if( !LightOn.LightOnPlace( Owner ) )
    light = LightCycle.ComputeLightFor( Owner );
Akorát mě napadá že jestli se použije ComputeLightFor tak to pro drowa bude postihy počítat obráceně...

Je to tak... drow na světle vidí tmu -> skripta plížení vidí tmu -> drow je odborník na skrývání se v plném světle Smile
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
co když se ale potká drow s člověkem? Drow se bude pefektne skrývat ale člověk ho perfektne uvidí?
Severus Gasel Snape - vyvolávač
Maniel - pyrofor bez expů:(
Rarfu
Mým hlavním cílem je - dotáhnout spolu s GM systém zakázek do hotové podoby

Odpovědět
Tak, jestli tě dobře chápu, tak by to asi chtělo rozšířit CompuLightFor, asi přidat verzi se dvěma parametry, která bude počítat osvětlení na cíli, ale z pohledu pozorovatele. Aby se drow na světle plížil jen před drowy, ne před ostatnímiSmile

Ještě kontrolní dotaz co udělá noční vidění? Chápu to dobře, že člověku s nočním viděním by za současného stavu ComputeLightFor vypočetlo, že se vždy nalézá v dokonalém osvětlení, tudíž se nemůže plížit nikde? fakt je, že pokud to tak je, tak řešení je stejné jako u drowaSmile
Odpovědět
2Talon: Úpravu jsem navrhoval zde: http://forum.manawydan.cz/showthread.php...7#pid49997
2Kain: Na lektvary se mrknu jak pracují, dobrá poznámka. Invertní vidění drowa již mám ošetřené.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
No, lekvary nočního vidění nastaví LightLevel postavy.
Odpovědět
No, tak se mi konečně povedl odhalit jeden bug zajímavý který mě trápil v mém "novém" systému plížení. (místo abych já mizel těm co mé sledují, mizeli mi oni Smile )

Pokud vše půjde dobře, budou skripta tak ve středu na servru. (dělám si teď alfatesty jestli jsem něco nepos...)
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
A co na Mumble, přijdeš? Angry
Odpovědět
Děsí mne komentář na prvním řádku CS3Core:

Kód:
//TODO: Provést úpravy podle CS2.5 !!!

Co přesně to znamená? Máš někde seznam těch úprav, které se musí provést?
Odpovědět



Skok na fórum: