Přemýšlel jsem, jak dát dohromady trošku hodnotnější příspěvek, který by mohl GMs (a předně našeho Whiteyho) inspirovat. V prvním kroku bych se pokusil stručně sesumírovat, co si myslím, že hráči od Cyprony a BoC vůbec očekávají - samozřejmě z mého omezeného pohledu jednotlivce. Dále připojím své návrhy, celkově by to mělo sloužit jako skica, dle které se při navrhování mohou hráči řídit.
Tento post není o tom, že "chceme všechno strkat pod nos", je pro insipraci a prosím, aby dle toho na něj bylo nahlíženo. Ocením i body za snahu.
1. Bojové vyžítí
- PvP jednotlivců a skupin
x napadá mě proti novým Cyproňanům postavit krále ("tak, nemusel jsem vynaložit ani stříbrňák na to, aby bylo město osvobozeno, teď je ten pravý čas napadnout bojem oslabené Cyproňany a navrátit Cypronu koruně")
x vzniknou frakce Cyprona vs. Ishar, účastí a úspechy v bojích získavají účastníci moc v domovském městě (Ishařané by zde bohužel byli uchuzeni, Ishar je postaven na jiných základech)
x odpadá tím nezbytnost cechů a vracíme se k zásluhám jednotlivce, systémově by se mohli počítat fragy, "asistence" a podobně, ano, byl by to odporný krvák a pravděpodobně spousta prasení, nicméně zdá se, že tohle část hráčů chce
x prasení a masakry by se daly eliminovat smluvenými bitvami za účasti GM
Doplnění: možné zapojení šlechtických rodů (Kareld, de Aloriel) jako bonus k navrhovanému systému, nebo ze hry vyškrnout krále a soustředit se jen na ně
- PvM akce korigované v rámci DL qustaři
x GMky řízené armády jednoho či druhého města, mohla by se též objevit třetí strana (bandité vrací úder, orkové využívají zmatku - platí i pro PvP...)
Doplnění: U počítání fragů/asistencí jsem v PvM ještě více skeptický, všichni víme, jak je na tom vyváženost povolání (co si budeme nalhávat, jde předně o mága), nehledě na masová kouzla.
2. RP vyžítí
- hráči chtějí své město; domy, které nebudou jen pronajaté
- chtějí mít možnost minimálně ovlivnit vzhled svých domů
- chtějí utvářet vzhled města
- chtějí vlastní hierarchii, avšak odlišnou od toho, co představuje Ishar, tzn. jeho "demokracii" (odvozuji jen od dosavních reakcí na poměry v Isharu), proč taky mít to samé, nechceme přeci jeho kopii
- chtějí vlastní oficiální tituly, možnost opravdu se něčím stát (být starostou či velitelem armády v Isharu pod NPC králem prostě není to pravé ořechové), jejich charakter podle toho musí být rozeznán
3. Řemeslnné vyžití
- ať rozebere nějaký pure craft, jde to zcela mimo mne
x prestiž je zde podle mě na závadu, crafti připravují zásoby všeho možného, jsou možná trochu přemotivovaní a dělají, co je nebaví (já vím, z větší části jejich problém), jakmile se objevila bedna, vznikl chaos, děs a hrůza
x požadované suroviny se místy silně rozcházely s tím, co by dle selského rozumu bylo třeba (předně v počtech), nelze to samozřejmě klást GMs za vinu, ovšem je to třeba zmínit
4. Politické vyžití
- management města
- hráči zřejmě chtějí jakési intrikaření, vnitří boje, přetahování o moc
x nevím zcela, co si pod tím představují, sám si to vidím jako feudalismus, avšak ne ten evropský, spíše ten z pozdního období křižáckých státu z druhé poloviny 12. století a předně 13. (zájemci nechť nastudují, proboha ne na internetu) s vratkou pozicí panovníka
Doplnění: Napadají mě tři hlavní vnitřní politické skupiny v Cyproně
a) roajalisté - podporující navrácení území králi, ozbrojených střetů mezi Isharem a Cypronou se neúčastní (to by vedlo logicky k vyhoštění), svých cílu dosahují jen politckými pletichami
b) loajalisté - Cyprona má zůstat nezávislým městským státem, ozbrojených bojů se účastní na straně Cyproňanů, nebo neúčastní vůbec; loajalisté mohou být rozdrobeni na drobné zájmové skupiny, snažící se uchvátit moc v Cyproně pro sebe
c) příznivci nobility - snaží se o prosazení zájmů západních šlechtických rodů (Kareld, de Aloriel), ozbrojených bojů se účastní na straně Cyproňanů, nebo neúčastní vůbec
Tento post není o tom, že "chceme všechno strkat pod nos", je pro insipraci a prosím, aby dle toho na něj bylo nahlíženo. Ocením i body za snahu.
1. Bojové vyžítí
- PvP jednotlivců a skupin
x napadá mě proti novým Cyproňanům postavit krále ("tak, nemusel jsem vynaložit ani stříbrňák na to, aby bylo město osvobozeno, teď je ten pravý čas napadnout bojem oslabené Cyproňany a navrátit Cypronu koruně")
x vzniknou frakce Cyprona vs. Ishar, účastí a úspechy v bojích získavají účastníci moc v domovském městě (Ishařané by zde bohužel byli uchuzeni, Ishar je postaven na jiných základech)
x odpadá tím nezbytnost cechů a vracíme se k zásluhám jednotlivce, systémově by se mohli počítat fragy, "asistence" a podobně, ano, byl by to odporný krvák a pravděpodobně spousta prasení, nicméně zdá se, že tohle část hráčů chce
x prasení a masakry by se daly eliminovat smluvenými bitvami za účasti GM
Doplnění: možné zapojení šlechtických rodů (Kareld, de Aloriel) jako bonus k navrhovanému systému, nebo ze hry vyškrnout krále a soustředit se jen na ně
- PvM akce korigované v rámci DL qustaři
x GMky řízené armády jednoho či druhého města, mohla by se též objevit třetí strana (bandité vrací úder, orkové využívají zmatku - platí i pro PvP...)
Doplnění: U počítání fragů/asistencí jsem v PvM ještě více skeptický, všichni víme, jak je na tom vyváženost povolání (co si budeme nalhávat, jde předně o mága), nehledě na masová kouzla.
2. RP vyžítí
- hráči chtějí své město; domy, které nebudou jen pronajaté
- chtějí mít možnost minimálně ovlivnit vzhled svých domů
- chtějí utvářet vzhled města
- chtějí vlastní hierarchii, avšak odlišnou od toho, co představuje Ishar, tzn. jeho "demokracii" (odvozuji jen od dosavních reakcí na poměry v Isharu), proč taky mít to samé, nechceme přeci jeho kopii
- chtějí vlastní oficiální tituly, možnost opravdu se něčím stát (být starostou či velitelem armády v Isharu pod NPC králem prostě není to pravé ořechové), jejich charakter podle toho musí být rozeznán
3. Řemeslnné vyžití
- ať rozebere nějaký pure craft, jde to zcela mimo mne
x prestiž je zde podle mě na závadu, crafti připravují zásoby všeho možného, jsou možná trochu přemotivovaní a dělají, co je nebaví (já vím, z větší části jejich problém), jakmile se objevila bedna, vznikl chaos, děs a hrůza
x požadované suroviny se místy silně rozcházely s tím, co by dle selského rozumu bylo třeba (předně v počtech), nelze to samozřejmě klást GMs za vinu, ovšem je to třeba zmínit
4. Politické vyžití
- management města
- hráči zřejmě chtějí jakési intrikaření, vnitří boje, přetahování o moc
x nevím zcela, co si pod tím představují, sám si to vidím jako feudalismus, avšak ne ten evropský, spíše ten z pozdního období křižáckých státu z druhé poloviny 12. století a předně 13. (zájemci nechť nastudují, proboha ne na internetu) s vratkou pozicí panovníka
Doplnění: Napadají mě tři hlavní vnitřní politické skupiny v Cyproně
a) roajalisté - podporující navrácení území králi, ozbrojených střetů mezi Isharem a Cypronou se neúčastní (to by vedlo logicky k vyhoštění), svých cílu dosahují jen politckými pletichami
b) loajalisté - Cyprona má zůstat nezávislým městským státem, ozbrojených bojů se účastní na straně Cyproňanů, nebo neúčastní vůbec; loajalisté mohou být rozdrobeni na drobné zájmové skupiny, snažící se uchvátit moc v Cyproně pro sebe
c) příznivci nobility - snaží se o prosazení zájmů západních šlechtických rodů (Kareld, de Aloriel), ozbrojených bojů se účastní na straně Cyproňanů, nebo neúčastní vůbec