Hodnocení tématu:
  • 1 Hlas(ů) - 5 Průměr
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Helmova církev
#1
Tak nějak jsme s Nooblesem došli k tomu, že by to chtělo rozířit lidské lore. A jednou z věcí, co by asi zasloužila trochu podrobnější promyšlení, možná menší reorganizaci je Helmova církev...Ve výsledku by to pak asi obnášelo nějaký ty interakce pro NPC helmity, jejich zařazení do hiearchie, spojení s hráčskou hierchaií..možnost se jich zeptat na helma, trochu s nimy promluvit atdSmile

Takže bych poprosil představitele Helmovi církve, aby mi dali vědět zda existují a s kým s hráčů se o tom má cenu bavit, ať pak něco dáme dokupySmile
Odpovědět
#2
Erik, blahé paměti, měl v čele Helmitů NPC. Velekněz byl na hradě, Nelek byl (alespoň myslím) logicky opatem. Nevím přesně, co se stalo, snad se noví hráči nedovtípili, že církev už nějakým způsobem funguje, každopádně už jsem narazil na hráče, co se považoval za velekněze, a dokonce i na dva opaty, takže nevím. Reogranizace by se šikla.

Jediný aktivní* ne-jen-systémový Helmův kněz je ten Cessnekův.

Už dřív se mluvilo o tom, že by bylo fajn, aby se k církvi mohli připojit ne pouze kněží, ale i jiná povolání, jako je to třeba u Corelona.

*) za současného stavu brát s velkým nadhledem

Edit: Do cypronského chrámu, pokud nesejdu věkem, interakci plánuju.
Odpovědět
#3
Parada, budu drzet palce, at se to nejak vyvrbi. Kdyztak me pak prosim dej(te) vedet, co byste meli v planu zavadet do hry.
Chcete tvořit RP podklady světa (Lore), technickou dokumentaci, návody, točit videa a podílet se na rozvoji Wikipedie či jiných webových/informačních zdrojů? Tak se ozvěte.. Pojďme společně vytvářet bohatý a rozmanitý svět s vlastními zákonitostmi, pravidly a příběhy, ve kterém bude radost hrát.
Odměny za spolupráci nejsou vyloučené.
Odpovědět
#4
Jo vím...jak to bylo s první abatyší nevím, ale druhý opat byl mimochodem adept...

Chce to podle mě nějak dát dokupy, aneb zjistit jak to vypadá nevypadá s veleknezem (možná bych mu dal nějaký jiný název, nedávno jsem tuším při čtení podkaldu k helmovi našel na něco celkemm slušně znějící...), stejně tak si říkám, že by t chtělo vypracovat i zbytek církevní hiearchie...přeci jenom, Helm je zákonné božsvo, jeho církev má sklon k dost vojenským pořádkům, takže by měl být pořádek i v tomhle...Aneb, hráčký kněz by měl vědět, je jeho představeným (at už NPC, nebo hráč), jaké jsou jeho pravomoce a povinnosti. Stejně tak by se měloo vědět, kam patří kněžská NPC co hlídkují na ulicích...A chtělo by to, aby se ta hiearchie neodvíjela jen podle symboluSmile
Odpovědět
#5
U Helmitů odjakživa existuje jakási rovnost, kde jsou všichni na stejné úrovni jen mladší tak nějak tuší, že by měli poslechnout rady starších a k tomu velekněz předsedal schůzím.
Teď v b2 když je velekněz nehráčský a navíc postavený někam do ústraní získal jakési konečné slovo. S tím že dalších pár NPC postav se stará o chod chrámu... paladiny raději nepočítaje.
Souhlasím, že by chtělo jednu formu.
Colwyn Hawke - správce Isharu a Vilhelmovic
Adria Hawke - cestovatelka
V případě potřeb posílejte SZ, nebo mě naleznete na fb.
Odpovědět
#6
Kněze hraju ještě já, dělal jsem pravidelné děnní bohoslužby, snažil se reorganizaci církve, získání kapitálu, npc paladinů atd. a posilnit moc církve. Moje snaha přišla v niveč, anarchie helmitům rozhodně neprospívá. Obecně rp helmitů stojí za hovno, protože to hrajou lidi co na to nemaj.
JInak hodně bych ocenil kdyby se helmité postavili za to co kážu(rp helmité všechna důležitá kázání ve výtahu tam jsou)
Odpovědět
#7
Jde o to, že celý řád potřebuje několik změn, které nejdou udělat, tak že já jsem teď aktivní tak zavedu tohle.
Církev je prakticky složená z altů, což by ani nevadilo, kdyby to někdo dokázal táhnout. Pár lidí co měly ty ambice tu už bylo, ale nikdo se dlouho neohřál... málo lidí.
Colwyn Hawke - správce Isharu a Vilhelmovic
Adria Hawke - cestovatelka
V případě potřeb posílejte SZ, nebo mě naleznete na fb.
Odpovědět
#8
já jsem udělal pro Helmity max. Problém je v tom že měl by být nastaven kodex Helmity a to velmi striktní, Helmité jsou církev, nezapomínejte že mají i své mocenské zájmy. Tak jak jsou helmité udělány dnes je naprosto žalostné, žádné příjmy, žádné pozemky, ani majetky= žádný rozvoj, kněží radši sekaj dřeva a lootujou mrtvoly(fakt bohulibé), nemají příjmy a hráči jaksi na helmity serou.

ke kodexu můj návrh:
Helmité by měli býti čestní
Helmité nepodléhají světské moci.
Helmité mohou vydat kletbu(dotyčnému bude zamezen vstup na helmitské ressy a chrámu, kněží jej budou ignorovat případně aktivně pronásledovat)
Helmité nutně potřebují vlastní stráž.
Helmité by měli aktivně pronásledovat nekromacii
Helmité by měli se snažit získat kontrolu nad pořádkem ve městě
Helmité by měli ostře vystupovat proti tomu bordelu v chrámové čtvrti, proti výrobě koštěních zbrojí, jedů(kromě krysího) atd.(to podpoří přímý obchod a černý trh.) za což by měli být i vysoké tresty.
Odpovědět
#9
Já nevim Cessneku, polovina z tvého "kodexu" mi připadá spíš jako práce pro město. Kletba navíc imo nemá nic společného se vstupem do chrámu a aktivním pronásledováním prokletého.
Když potkáte člověka, co tvrdí, že ví všechno nejlépe, věřte mu... kdo jiný by to měl vědět lépe, než on.
Odpovědět
#10
Cessnek: K nějakému kodexu bych se tu nevyjadřoval. A Helmité dlouho stáli a stojí mimo zájmy o nějakou světskou moc. S Kozlíkem (Koniášem) jsme kdysi přišli s pár myšlenkama, které to měli změnit. Bohužel to nebylo a asi ani nebude s kým prosadit.
Colwyn Hawke - správce Isharu a Vilhelmovic
Adria Hawke - cestovatelka
V případě potřeb posílejte SZ, nebo mě naleznete na fb.
Odpovědět
#11
Klatba, vlastní stráž (variace na zákoník), částečně i ignorace světské moci - to všechno nejspíš vyžaduje systémové zásahy a my Helmiti jsme jen další minorita. Pidi-minorita Smile Kain se dle mého nezasvěceného názoru snaží položit RP základy, resp. je zpevnit a přidat tu a tam pár fošen, a je na hráčích, jak z toho vyjdou. U neutrálního boha to bude sranda. Každopádně nějaký vystupovaní proti kostěnejm zbrojím..

Pokud se chtěj knězí vymknout zpod světské moci, budou se muset snažit sami. Stejně tak to je se získáváním nějaké kontroly pořádku. GM může tak maximálně jménem království říct, zda je chrám majetkem jejich, nebo Isharu.

Mimochodem, kdo obarvil jen tak přes noc sochy nad dveřma chrámu na modro?
Odpovědět
#12
Sochy sou moje práce, těm (npc) co tam byly předtím se z nějakého neznámého důvodu (nejsíš Whiteyho zásah do surovin?) hodila hue všeho co měli na sobe na default. Hodil jsem tam proto grafiku soch, jestli to vadí můžu tam vytvořit zase ty staré.
Odpovědět
#13
Žádná moc k vám nepřijde sama od sebe. Helmité možná byli jedním z hlavních hybatelů v Isharu, ale jako většina upadli po Bolesti v zapomnění (nulová aktivita hráčů v tomto směru, s vyjímkou nedávných pobožností, které ale zas přestaly). Chcete stráže? Zisky? Usilujete o moc? Tak pro to něco dělejte!
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#14
(13.11.2010 v 23:49)Brak napsal(a): ..jestli to vadí můžu tam vytvořit zase ty staré.

Jen jsem byl zvědavej, tohle je Stigova věc a kdybych mu do toho mluvil, spadla by mi Cyprona na hlavu :)
Odpovědět
#15
Jako tak..co do stanov, bych se asi dost inspiroval klasickým FR pozadím...

Nikdy křivě nepřísahej.
Bud bdělý.
Stůj, čekej a pozoruj.
Ve své práci bud čistný a svědomitý.
Chran slabé a nemocné, nikdy je neobjetuj pro vyšší dobro či dobro své.
Očekávej útok a buď připravený.
Znej své nepřátele.
Dbej o své zbraně, a měj je připraveny pro čas, kdy jich bude třeba.
Dobře plánuj, nikdy se bezhlavě nevrhej do boje.
Vždy posloucehj příkazy, jsou-li v souladu se slovem Helma.

Takže u Hlemitu bych to pak viděl na celkem militatní a nesmlouvavou církev, která se sanží o udržeí řádu a pořádku.

Tak nějak připomínám, Helm není dobré božstvo..Helm není od toho, aby krmil hladové, odpouštěl hříšníkum a bojoval za lepší svět, ale spíš o tom, aby chránil svět a řád, takový jaký je. Z toho pak vychází, že bych je orientoval víceméně prokrálovsky...Pravda, jsou tu stanovy, co vyčlenují Helmity z královské jurisdikce, pravda je že přes to vše žijí v Isharu. Ishar představuje místní řád, a jakož takový je jejich povinností ho chránit...Tudíž, fakt že jsou mimo královu jurisdikci v praxi nemusí krále příliš trápit, nebo spíše může...ale spíš leda tak z prstého pohledu že tu moc mají, neboť zločince ve svých řadách potrestají možná ještě tvrději než on...protože ti pak nezradili jen krále, ale i řád a Helma. S snahou Helmitý se proti královské moci vymezit...jsem tak nějak ideaista, máme svět kde se moc bohů projevuje, pravda většinou skrze jeho věřící, ale i tak se projevuje...Pokud kněz jeho mocí disponuje, musí todíž jednak v souladu s jeho zásadamy...a mezi ty patří mimo jiné i poslušnost. Tudíž, viděl bych to tak, že snahy vymezit se je spíš daná nějakým idealismem a předpokladem, že i král může zradit. Ale pokud tak neudělá, Helmiti s ním sice mohou mít jisté ideologické rozpory, ale v zásadě by ho měli podporovat.

K perzekuci nemrtvých, kostěných zbrojí atd. No tak nějak jsem víceméně pro...U kostěných zbrojí bych to ale vdiěl tak, že ideální stav by nebyl ani tak přímý zákaz, jako spíš aby lidi nenosili bez pořádného RP podkladu...Možná by stálo za to kostěným zbrojím oslabit parametry, aby to byla spíš drsně vypadající zbroj pro orka...či nekromanta, než top lehká zbroj.
U nemrtvých je to složitý, osobně mám ideologické podklady pro to, proč je zatrhnout (ve kterých překvapivě vůbec nefiguruje pojem dobra či zla, které bych jako helmiat moc neřešil), ale tak nějak jsem se o tom bavil s Brakem a je fakt, že potíž jsou dost velké mezery v lore, týkající se nekromancie. Aneb nikdo neví, co že to ten nekromant vlastně dělá...Tak jako tak, na vypracování podkladů pro tohle tak nějak pracujem s Nooblestem a Hamishem, takže snad se to změníSmile
Odpovědět
#16
(13.11.2010 v 23:57)Whitey napsal(a): Žádná moc k vám nepřijde sama od sebe. Helmité možná byli jedním z hlavních hybatelů v Isharu, ale jako většina upadli po Bolesti v zapomnění (nulová aktivita hráčů v tomto směru, s vyjímkou nedávných pobožností, které ale zas přestaly). Chcete stráže? Zisky? Usilujete o moc? Tak pro to něco dělejte!
Bohoslužby byli na čas přerušeny, protože jsem byl nasranej přístupem určitých lidí.
Kaine dej mi na tebe icq, ještě něco bych s tebou rád pořešil, mimochodem, směr kterým chceš aby Helmité šli, jsou směrem pro Helmity naprosto ideálním.
(13.11.2010 v 22:10)Hamish napsal(a): Já nevim Cessneku, polovina z tvého "kodexu" mi připadá spíš jako práce pro město. Kletba navíc imo nemá nic společného se vstupem do chrámu a aktivním pronásledováním prokletého.

Polovina z toho co nastinuji, je jak by měl helmita myslet. To že předchrámem je tržiště je pro helmity nepřípustné, to že jsem byl ohledně toho za černovírovou a poslala mě do prdele je věc druhá a to že se pokouším aktivně shánět finance pro helmity věc třetí(aby alespon to debilní roucho vyfasovali!). Zákaz koštěných zbrojí je další z bodů který prosazuji(jejich výroba a nošení) a jak říká kain měli by být spíše pro orky. Jedy krom krysího(užitečnej na krysy) jsou smrtelně nebezpečné v nepovolaných a špatných rukou další cesta k tomu je zakázat.

Helmité potřebujou nutně se nějak institucionalizovat a co bude nejtěžší, sjednotit se v kázáních atd. na to už mám koncept, jak by mělo kázání a bohoslužba vypadat.
Jinak co se týká postupů v církvi osobně si myslím že by to měla být formou "odměn" a to přímo za kázání a bohoslužby, v délce alespon 10-15 min.
V praxi by to bylo tak že by byla udělána postupuvá tabulka když kněz odkáže kázání k postupu bude povýšen.
Odpovědět
#17
Kain: Podobně, jako to popisuješ to kdysi nastínil Gregorius (Lokarjon) a někde na fóru to i trochu rozepsaný. Co podle mě řád potřebuje jsou texty se skutky samotného Helma, které se také dají převzít z FR...
Tady mám prostě pocit, že Manawydan nemá domyšlenou historii a zákonitosti světa.

Ohledně nekromanci mě napadají asi 3 varianty, jak by to mohlo fungovat. Když ještě existovala Královská magická akademie, tak arcimág Khelben o tom napsal pojednání, z kterého jsme vycházeli. A mělo to fungovat podobně jako povolání jakéhokoliv jiného tvora, kterého zavolám z jiné sféry (tedy světa mrtvých).
Netvrdil bych dobro/zlo ale samotná podstata živého-mrtvého podle mě silně narušuje řád světa.
Colwyn Hawke - správce Isharu a Vilhelmovic
Adria Hawke - cestovatelka
V případě potřeb posílejte SZ, nebo mě naleznete na fb.
Odpovědět
#18
K vytvoreni lore mohou prispet hraci. Na teiravonu to uz roky funguje (v magii a dalsich vecech) ze nekdo dela role play vyzkum ve hre, sepisuje si journal, dela pokusy, vytvari teorie...a bud funguji, nebo funguji, bud je prosadi, nebo neprosadi. Kazdopadne pak vyznikaji IG dila, takze soukroma knihovna (jeho osobni vybrane spisy nepristupne ostatnim ) lidskeho arcimaga (ok uz neni clovek, je to nejakej infernal) ve vysledku obsahuje pres nekolik desitek, mozna stovek knih o hernim lore vseho (od magie, pres rasy etc).
Bohuzel nejde takto vytvorit pozadi nabozenstvi nebot buh je pritomny skrze kneze a je potreba pro toho kneze dat zakladni smer kterym se odvijet (a bud jej trestat, nebo naopak podporovat za sireni boziho slovaSmile ).
Odpovědět
#19
Tady lore podobným způsobem nevznikne, protože se do toho 95% hráčů samovolně nepustí bez příslibu velké odměny...
Když potkáte člověka, co tvrdí, že ví všechno nejlépe, věřte mu... kdo jiný by to měl vědět lépe, než on.
Odpovědět
#20
Jako svatý texty jsou v plánu, vidím to tak, že se dohodne na celkovým směru, kterým by se měli ubírat...Sepíše seznam nejzákladnějích knih s jejich stručným popisem, seznam důležitých (proroci a podobně) a pak bych skoro dal hráčům, aneb když pak někdo napíše pěknou motlidbu, dá se to do příslušného svatého textu, když někdo podrobně zpracuje nějaký usek života toho a toho proroka, rovněž se to zapracuje...Přeci jenom, je toho hodně a dělat to RT samotný, tak s tím skončí čert ví kdy..už jen proto, že máme na starost i jiné věci, než helmovi svaté textySmile

Co se týká zákonitostí magie, světa atd je to trošku horší, je možný že něco takovýho RT má ale nemáme k tomu přístup...Takže to možná trošku potrvá, ale snad se to v tomhle taky pohne...Jinak vidím to tak, že si budu muset udělat čas a vybrakovat knihovnu ArcanaSmile
Odpovědět



Skok na fórum: