Návrh úkolů a priorit
#1
1. Podpora nových, low level postav
- NB questy, které hráče posunou zhruba na level 5 (aktuálně je to zhruba lvl 3)
- další zdroje XP pro nováčky
- místa, kde by si i postavy od levelu cca 3 (ne vyšší, spíš nižší) mohly relativně bezpečně a samy hrát PvM
- informace ve hře o hraní povolání ("výuka" v systémovém cechu apod.)
- informace na Wiki o hraní povolání
- rozšířit počet zadavatelů řemeslnických zakázek
- dokončování systémových cechů - úkoly, výuka, základní výbava, další výdělek a výhody, příslušnost hráče k cechu
- nováčkům poskytnout v questech a systémových guildách základní výbavu

2. Dolazení klíčových systémů
- rasové perky a odlišnosti
- vyvážení povolání a ras
- dokončování revize kouzel a modliteb

3. Zpřístupňování základního spotřebního materiálu
- šipky do systémových vendorů
- ověřit přístupnost dalších základních věcí, které jsou nutné pro hru konkrétních povolání a případně je rovněž zařadit do prodeje u systémových vendorů:
-- základní součásti výroby, které nejde těžit nebo kopat, množství cca 2ks (topůrka, tyčky, násady, kůže,..)
-- základní zbraně pro všechny skilly, 1-2 druhy od každého skillu (dle město/vesnice, RP oblasti), množství cca 2ks od každé takové zbraně
-- základní nářadí, 2ks od každého
-- základní lehká zbroj (koženka nebo dle RP oblasti (kostěná?)), 1-2ks od každé
-- základní, nikoliv vzácné reagence, doporučené množství do 250ks (město); překontrolovat cenu a striktně nabízet dráž než za kolik se obchoduje mezi hráči


4. Farmář
- snížit čas na vypěstování plodin na polovinu a snížit počet vypěstované úrody (na 60% nebo 50% současného množství)
- snížit šanci na onemocnění zvěře, snížit nakažlivost nemoci
- (podstatně) snížit frekvenci návštěv farmy se zvířaty


5. Informační (webové) zdroje
- atraktivnější úvodní strana Webu (předělávka), doplnit text o videa a obrázky
- předělání nebo rušení sekcí Webu a převod informací na Wiki (Knihovna, Kronika, Dějová linie, Průvodce světem)
- doplnit text s historií ( http://forum.manawydan.cz/showthread.php?tid=2733 ) na Wiki
Odpovědět
#2
Zde prosím omezte diskuzi a reakce na příspěvky ostatních na minimum. Diskuzi směřujte např. spíše sem: http://forum.manawydan.cz/showthread.php...73&page=31
GM eventuelně píše svou reakci na post hráče pod čarou přímo editací daného postu, před svůj text připíše své jméno.

Příspěvky se prosím snažte psát ve stylu "přidat bod", "zrušit bod", "přeformulovat bod" - stručně a jasně - a pouze pokud jste si jistí jejich "oprávněností". Pokud bude návrh "uznán", připíše se do prvního příspěvku..
Již hotové úkoly budou přeškrtnuty, ale zůstanou v seznamu.
Odpovědět
#3
Drobné změny úvodního příspěvku. Dva body hotové. Připraveni noví goblini jako monstra pro nováčky. Příprava nové jeskyně pro nováčky. Rozdělování a plánování práce na bodech 1, 3, 5.
Odpovědět
#4
5. Informační (webové) zdroje - proběhlo kompletní převedení výše uvedených sekcí na Wiki.
Odpovědět
#5
Otevřen Gobliní dungeon, najdete ho na výběžku (nalevo) od Vilhelmovického mostu. Doporučený lvl 1-3, vtup omezen do 10. lvl.
Do Isharského dolu (trpasličí důl) přibylo 6 questů, z toho jeden je opakovatelný.
Odpovědět
#6
V nejbližší době bychom rádi otevřeli novou herní lokaci. Mně osobně nejde ani tak o otevírání nějakých rozsáhlých ploch pro těch pár hráčů, aby měli dostatek prostoru, kde se úspěšně míjet, ale spíš o nějaký dějový posun. Na druhou stranu tu totiž máme furt nedořešenou DL s Bolestí, která se dlouho nehýbala.
Co se týče skript, rád bych zprovoznil v první řadě systém, který poskytne možnosti dalšího rozvoje a pokroku i postavám nad level 40, odemkl level cap a doladil aspoň základy balancu tak, aby po odemčení level capu nebyly ty silnější povolání/buildy ještě násobně silnější než všichni ostatní. Na tuhle část bohužel máme ještě míň sil, než na tu questovou, o které jsem zatím komunikoval s Thanisem a Brakem. Po pravdě aktuálně vůbec nikoho, jediný, kdo zbývá v RT a někdy skriptoval jsem já, takže to asi budu muset zkusit udělat sám, nebo musíme sehnat někoho nového na spolupráci (pár náznaků se objevilo, ale zatím nic stoprocentního).

Tentokrát je to spíš jen stručně, protože dlouhé seznamy jsou nakonec stejně nenaplněné. Rád bych se teda zaměřil tentokrát jen na pár věcí, aby byl vidět nějaký pokrok.
Odpovědět
#7
A nenapíšeme třeba na web a na fórum do oznámení že sháníme skriptera?
Odpovědět
#8
(14.03.2017 v 00:26)Stig napsal(a): V nejbližší době bychom rádi otevřeli novou herní lokaci. Mně osobně nejde ani tak o otevírání nějakých rozsáhlých ploch pro těch pár hráčů, aby měli dostatek prostoru, kde se úspěšně míjet, ale spíš o nějaký dějový posun. Na druhou stranu tu totiž máme furt nedořešenou DL s Bolestí, která se dlouho nehýbala.
Co se týče skript, rád bych zprovoznil v první řadě systém, který poskytne možnosti dalšího rozvoje a pokroku i postavám nad level 40, odemkl level cap a doladil aspoň základy balancu tak, aby po odemčení level capu nebyly ty silnější povolání/buildy ještě násobně silnější než všichni ostatní. Na tuhle část bohužel máme ještě míň sil, než na tu questovou, o které jsem zatím komunikoval s Thanisem a Brakem. Po pravdě aktuálně vůbec nikoho, jediný, kdo zbývá v RT a někdy skriptoval jsem já, takže to asi budu muset zkusit udělat sám, nebo musíme sehnat někoho nového na spolupráci (pár náznaků se objevilo, ale zatím nic stoprocentního).

Tentokrát je to spíš jen stručně, protože dlouhé seznamy jsou nakonec stejně nenaplněné. Rád bych se teda zaměřil tentokrát jen na pár věcí, aby byl vidět nějaký pokrok.

Dějovku s bolestí bych prostě zabil. Bolest tak jak se začala objevovat náhle začala mizet. > zpětná kolonizace ztraceného světa.

Rozhodně bych stigu uvítal nějakou vaší představu kolik čistého herního času by mělo být na dosažení maximálního levelu. Dle mého názoru je současný stav skutečně žalostný(neuvěřitelně náročná časovost na levelování). Přeci jen vytáhnu opět můj oblíbený argument, hráčská základna UO dávno stárne a s tím i ubývá času, který mohou trávit ve hře a furt se bude objevovat rovnice investovaný čas vs "užitek", zábavnost. Domnívám se, že na max level by mělo být optimální 180 - 360 ( to je 45 až 90 dnů při hraní 4 hodiny denně naprosto pravidelně) hodin čistého času.
Odpovědět
#9
Dějovka s Bolestí je každopádně už trochu vyčpělá a nikdo na ní stejně nenavázal od dob Galrana/Triadových elfů. I tohle už se interně "trochu" probíralo. Ale na druhou stranu otevírání celého světa pro 10 lidí je trochu kontroverzní krok, který nese i možná negativa. Minimálně to už tak slabé obsazení herních GMs by se muselo soustředit velice dlouhou dobu na přípravy a reálně by se ve hře nic viditelného dlouhou dobu nedělo, protože by všichni měli plné ruce práce se stavěním, spawnováním, nastavováním atd. Další věc, že čím větší svět, tím míň se hráči budou potkávat. To jsou asi tak minimálně dva dost zásadní problémy.

Já osobně tu max. level nevnímal jako herní metu, ale jako něco, co přišlo postupem času spolu s hraním postavy. Pokud k tomu připočtu, že jsem dlouhé měsíce či rovnou roky trvdl na lvl capu (ať už 15. lvl, nebo jiný), bylo to opravdu na dlouho, ale nedokážu z patra ani říct, kolik by to zabralo bez těch level capů. Spíš bych tedy, pokud bych si to aspoň orientačně spočítal, dokázal říct něco ve stylu "hodně/málo".
Já osobně razím myšlenku, že začátky by mohly být klidně levnější na přestup, ale ty top levely naopak dražší. Jestli to aktuálně v součtu hodí víc nebo míň, jak by to mělo být při jinak rozložených požadavcích na přestup a jak je to daleko od zmíněných 180 - 360 hodin, to ti bohužel takhle z fleku neřeknu.
Odpovědět
#10
(19.04.2017 v 00:38)Stig napsal(a): Dějovka s Bolestí je každopádně už trochu vyčpělá a nikdo na ní stejně nenavázal od dob Galrana/Triadových elfů. I tohle už se interně "trochu" probíralo. Ale na druhou stranu otevírání celého světa pro 10 lidí je trochu kontroverzní krok, který nese i možná negativa. Minimálně to už tak slabé obsazení herních GMs by se muselo soustředit velice dlouhou dobu na přípravy a reálně by se ve hře nic viditelného dlouhou dobu nedělo, protože by všichni měli plné ruce práce se stavěním, spawnováním, nastavováním atd. Další věc, že čím větší svět, tím míň se hráči budou potkávat. To jsou asi tak minimálně dva dost zásadní problémy.

Já osobně tu max. level nevnímal jako herní metu, ale jako něco, co přišlo postupem času spolu s hraním postavy. Pokud k tomu připočtu, že jsem dlouhé měsíce či rovnou roky trvdl na lvl capu (ať už 15. lvl, nebo jiný), bylo to opravdu na dlouho, ale nedokážu z patra ani říct, kolik by to zabralo bez těch level capů. Spíš bych tedy, pokud bych si to aspoň orientačně spočítal, dokázal říct něco ve stylu "hodně/málo".
Já osobně razím myšlenku, že začátky by mohly být klidně levnější na přestup, ale ty top levely naopak dražší. Jestli to aktuálně v součtu hodí víc nebo míň, jak by to mělo být při jinak rozložených požadavcích na přestup a jak je to daleko od zmíněných 180 - 360 hodin, to ti bohužel takhle z fleku neřeknu.
Ještě jedna poznámka jak je možné že Elfové a Trpoši jsou prakticky mrtví? Já osobně si myslím, že je to možná tím, že jim chybí zázemí jejich rasových měst. Šli by udělat zatím alespoň portály k jejich rasovým městům a blízkému přilehlému okolí? Jen domněnka. Ale jsem přesvědčen, že kdo chce hrát elfa, nese těžce že musí být v lidském osídlení(jde přeci taky hodně o ten "feeling").

To je škoda, protože hodně by to pomohlo při rozhodování. Růst expů a více expů je zde celkem pravidelný požadavek a "výčitka". Podle mě je celkem tohle rozhodujicí. Jak říkám základna hráčů stárne a nějak bych očekával, že budete mít o tomto představu jak by mělo trvat vyexpit postavu na max level. Já to řeknu upřímně že to nesu velmi nelibě a dost mě to irituje, protože dungy mě baví, ale nemám z nich ani expy ani prachy a nevidím tam prostě ten "užitek". Tohle prostě může spoustu hráčů demotivovat ke hraní a upřímně se domnívám, že se to dělo. Rozhodně jsem pro to nějak to rozčlenit do levelu 15 by to měla být procházka do levelu 25 střední procházka a od levelu 25 ať je to klidně už i horor Biggrin, ale přesto byste měli mít představu jak časově náročné by to mělo být. Má se postava dostávat na max level týdny, měsíce, roky?

Tu pohromu bych fakt odpískal, nebo udělal final quest s tím, že "začíná obleva" Období Nového věku> rekolonizace světa.
Odpovědět
#11
Právě tak, že ty jejich dějovky byly z různých důvodů utnuté před dokončením a ti GM odešli.. Tudíž tam je furt Bolest.
Galran na tom docela dost makal, ale vyšumělo to. Triad to podobné. Proč tomu tak bylo je asi nejlepší si najít z kontextu někde tady na fóru, to ti asi bohužel nějak snadno a rychle neshrnu.
Odpovědět
#12
(19.04.2017 v 00:48)Stig napsal(a): Právě tak, že ty jejich dějovky byly z různých důvodů utnuté před dokončením a ti GM odešli.. Tudíž tam je furt Bolest.
Galran na tom docela dost makal, ale vyšumělo to. Triad to podobné. Proč tomu tak bylo je asi nejlepší si najít z kontextu někde tady na fóru, to ti asi bohužel nějak snadno a rychle neshrnu.

Já osobně jestli si pamatuju tak to snad chcíplo na nějakých těch kamenech, protože každej našel nějakej a v rámci rivality si je křečkovali jen pro sebe a kolikrát ani nikomu nic neřekli Biggrin Takže místo toho aby se sešli dali šutry dohromady a společně udělali quest tak se rozkutáleli mezi hráče a **** (zde Stig nahradil jedno ošklivé nehezké slovíčko hezkýma hvězdičkama v rámci jeho proslulé cenzury) z toho bylo XD My jsme jeden taky tuším měli a brzdili celou dějovku (respektive Gheed asi s tou drowkou XD= logické rp XD)
Odpovědět
#13
Jinak chtěl bych navázat na to, že se ti nechce otevírat svět pro deset hráčů. Upřímně bych vám velký nával hráčů ani nepřál, protože v současnosti je manawydan skutečně modelovanej jen na malou skupinku hráčů. Kdyby teďka se sem nahrnuli hráči po otevření světa, tak jsem si téměř jist, že zažijeme hladomor jako v první ostrý BiggrinDD
Stačilo by deset nových hrajicích hráčů a začnou chcípat hlady, protože se ze stok neuživí a druhá věc, ne každej by měl zrovna kufr na to, živit se dřevorubectvím(pamatuji jak se manawydanu říkalo simulátor dřevorubce XD) Jinými slovy hráči by se narhnuli, užili si pár hodin frustrace a šli pryč(naopak za těch pár hodin by měli užít co nejvíc zábavy viz pokračování). Dneska jsme byly tři ve stokách a vydělali jsme 400 st na hlavu, to je prostě fakt šíleně málo, vzhledem k tomu že komplet zbroj kožená vyjde na zlatku a člověk nemá šanci si zajistit opravu, tudíž musí kupovat nové předměty. Situaci rozhodně nezjednodušuje ani fakt, že ve stokách je sliz, který je vysloveně ničitel gearu.,

Bude to znít možná divně, ale start by měl být přeci naprosto "marketingová záležitost" potěmkinova vesnička, ukázat hráčům pestrost úkolů, dát nejpropracovanější questy ať si řeknou jo **** (zde Stig nahradil jedno ošklivé nehezké slovíčko hezkýma hvězdičkama v rámci jeho proslulé cenzury)! Tady zůstanu! Tohle se normálně v herním průmyslu dělo a děje. Pokud manawydan udělá tenhle marketingový tah a potěmkinovu věsničku, spousta hráčů to v táhne a u hry zůstanou.
Odpovědět
#14
(19.04.2017 v 01:18)Segoves napsal(a): ať si řeknou jo **** (zde Stig nahradil jedno ošklivé nehezké slovíčko hezkýma hvězdičkama v rámci jeho proslulé cenzury)!

Jako to co píšeš má hlavu a patu, ale chtěl bych nejdřív udělat dohodu.
Pojď se dohodnout, že napříště si do těch postů ty hvězdičky dáš sám. Mě by to sprosťačení tolik nepálilo, ale ne každý se v tom rád rochní a někteří dokonce ani nemusí být 18+ a to by nám potom maminky daly, kdyby viděly, v jakém dobytčáku jejich dítka tráví volný čas.
A já ti pak za odměnu nebudu muset mazat a editovat posty a třeba mi zbyde pár minut na to, abych o tom ostatním obsahu příspěvku chvíli přemýšlel a pak to zamítl, protože si to navrhl zrovna ty. Smile
Ne, jen si z tebe utahuju. Na těch začátcích fakt něco bude, řeší se tu něco z toho zmíněného už opakovaně. Já už to dneska tady balím, musím ještě dodělat něco do práce, jinak mě odpoledne kapitalisti vykostí, ale zkusíme si to přebrat a hodit na už tak výživný seznam..
Odpovědět
#15
(19.04.2017 v 01:40)Stig napsal(a):
(19.04.2017 v 01:18)Segoves napsal(a): ať si řeknou jo **** (zde Stig nahradil jedno ošklivé nehezké slovíčko hezkýma hvězdičkama v rámci jeho proslulé cenzury)!

Jako to co píšeš má hlavu a patu, ale chtěl bych nejdřív udělat dohodu.
Pojď se dohodnout, že napříště si do těch postů ty hvězdičky dáš sám. Mě by to sprosťačení tolik nepálilo, ale ne každý se v tom rád rochní a někteří dokonce ani nemusí být 18+ a to by nám potom maminky daly, kdyby viděly, v jakém dobytčáku jejich dítka tráví volný čas.
A já ti pak za odměnu nebudu muset mazat a editovat posty a třeba mi zbyde pár minut na to, abych o tom ostatním obsahu příspěvku chvíli přemýšlel a pak to zamítl, protože si to navrhl zrovna ty. Smile
Ne, jen si z tebe utahuju. Na těch začátcích fakt něco bude, řeší se tu něco z toho zmíněného už opakovaně. Já už to dneska tady balím, musím ještě dodělat něco do práce, jinak mě odpoledne kapitalisti vykostí, ale zkusíme si to přebrat a hodit na už tak výživný seznam..

Byl bych rád aby se to kdyžtak propralo i veřejně ať máme možnost dát postřehy a pod. Já mám třeba občas výborné nápady. Nebylo totiž asi nic horšího než kdybyste si to upekli za zavřenými dveřmi a pak nám to předhodili a my se zase ***** XD Jinak dneska jsem hrál s nováčkem a byl celklem hodně překvapenej z pár vychytávek(řekl bych až nadšenej) ale sám by je samozřejmě neobjevil, protože noob ze stok... XD
(19.04.2017 v 01:40)Stig napsal(a): Já už to dneska tady balím, musím ještě dodělat něco do práce, jinak mě odpoledne kapitalisti vykostí, ale zkusíme si to přebrat a hodit na už tak výživný seznam..

***** kapitalisti a korporátní ***ky!
Odpovědět
#16
(19.04.2017 v 00:48)Stig napsal(a): Právě tak, že ty jejich dějovky byly z různých důvodů utnuté před dokončením a ti GM odešli.. Tudíž tam je furt Bolest.
Galran na tom docela dost makal, ale vyšumělo to. Triad to podobné. Proč tomu tak bylo je asi nejlepší si najít z kontextu někde tady na fóru, to ti asi bohužel nějak snadno a rychle neshrnu.

Důvod je jednoduchý, nedostatek času. Teď jsem se jen vrátil ke sledování fóra. Smile

Jinak pokud se s trpošema nic nezměnilo, tak ti mají přístupnou část rasového města. A myslím, že se mi i celkem povedla. Biggrin
Odpovědět
#17
Su tie body (1-5) v prvom poste stale aktualne?
Odpovědět
#18
Když to řeknu blbě, hlavní priorita teď je vůbec rozběhat server. Sad S tím ale Bioskovi a/nebo Geovi asi mnoho z nás nepomůže, nemáme potřebné znalosti a schopnosti.
Jinak ano, ty věci nahoře bychom stále měli/chtěli řešit (to jsou takové evergreeny, kde je stále prostor kam se dál posouvat), ale diskuzí se mezi tím také dospělo k dalším věcem. Měl bych to aktualizovat, až si najdu chvilku, nebo to tu pohledám někde na fóru, psalo se o tom, ale takhle na rychlo to nenajdu.
Díky za zájem! Doufám, že se co nejdříve setkáme i ve hře. Smile
Odpovědět
#19
Budu se snazit psat cesky at nedochazi k nedorozumenim. Prominte mi mou gramatiku.

Zajimalo by me, jak probiha proces vytvareni questu. Nejradsi bych byl, kdyby se dal rozbehat MW offline na vlastnim PC, vsechno prichystat a pak vam to poslat mailem Biggrin

Umim si predstavit, ze by kazdy z povolani melo svoji vlastni questovou linii. Bylo by fajn, kdyby prvni ukoly ucili hrace jak hernim mechanizmum, tak vypraveli lore a proc se hrac ve svete vlastne ocitl. Ja vim, nerikam tady nic novyho, ale mel bych chut neco podobnyho udelat. Reknite mi jak zacit a ja zacnu. Programovat se klidne nejaky zaklady naucim. Skusenosti nemam, jen motivaci.

Verim, ze se driv nebo pozdeji klukum podari server znova rozjet, ale i kdyby ted server bezel, tak bych nemel moc motivaci hrat. A cekat, jestli nekdo neco udela, co by se mi libilo a motivovalo mne to hrat, tak to radsi pomuzu. Jidlo chuti mnohem lepe, kdyz si ho clovek sam navari Smile
Odpovědět
#20
Questy, pokud myslíš taková ta NPC, která neovládá aktivně GM a zadávají úkoly automatizovaně, se dělají pomocí Interakčního systému. Na Wiki máme k tomu několik článků, kde jsou vysvětlené základy: http://wiki.manawydan.eu/doku.php?id=interakcni_system
Naučit se to není úplně snadné a sice to není tak složité jako plnohodnotné programování, ale trochu to tím už začíná smrdět.
Rozběhat MW na vlastním PC je bohužel trochu složitější a vyžaduje práva člena týmu, udělené přístupy a přístup ke zdrojovým kódům, takže to u nás obecně mají spíš pouze skripteři. Je mi jasné, že by bylo fajn si všechno rozběhat vlastníma silama, ale bohužel to aktuálně technicky není možné.
Interakce u nás dělají členové týmu již od pozice adepta. V minulosti bylo i několik hráčů, kteří nám svoje interakce zasílali - GM je nahrálo na server a zprovoznilo (to může kdokoliv nad pozici adepta), doladilo s hráčem funkčnost a detaily, případně mu vysvětlilo nedostatky a všechno se dotáhlo ke spuštění do ostrého provozu.
Odpovědět



Skok na fórum: