RE: Návrhy
#1
Přesunuto.
http://forum.manawydan.cz/forumdisplay.php?fid=100
Odpovědět
#2
Jeden návrh do budoucna:
Chtělo by to osvěžit dropy - dropujici zbroje, zbraně
Tyto itemy by měly malou durabilitu, kvalita by se mohla rovnat průměrné, ALE byla by možnost vylepšení remeslnikem - zvýšení durability a kvality
Tudíž by sice válečník nasbíral zbroj,zbraň... Ale ta by vydržela jen pár soubojů, tudíž se vyplatí zajít za remkou ji vylepšit - pokud o ní stojí, ovšem cena (záleží na remeslnikovi ) a nároky na suroviny by byly menší, možná i jiné -sada na vylepšení...
Jinak jsem se totiž setkal vždy s tím,že je lepší zbroj, zbraň vyrobit novou, než opravit - taky by to chtělo úpravu.
Návrh ovšem spočívá v dropech (zvýšených) zbrojí a zbraní s krátkou životností z různých npc
Odpovědět
#3
Máme ve fázi diskuse v RT podobný návrh - NPC budou dropovat víc svého vybavení, ale s velmi málo HP a opravované (snížené max. HP).
Řemeslník je bude moct rozebrat na suroviny, a z nich vyrábět nové věci.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#4
No, hlavně ale kvalita průměr v tom návrhu je dost úlet.. z monster padaly povětšinou mizerný věci, pokud to teda nebyl boss a ten item nebyl "poklad" s malou šancí.
Odpovědět
#5
Taky by se mohlo udělat to že NPC budou mít Zbroje a Zbraně jiné kvality než Mizerné s tím že by tam byla velmi malá šance na drop klidně i nepoškozené, to by vedlo k tomu že by ty NPC mělí být teoreticky silnější a zůstaly by po nich jen nahé mrtvoly a nich další individualní loot (penize,obvazy,šípy atd.) , samozřejmě nemuselo by se to zavádět u všech NPC, pokud to ale zavedem třeba u těhc nejslabších což jsou asi Střelci s krátkým lukem a Bandité, tak jediný negativní dopad by mohl být ten že by si někdo stěžoval že hráči teď nemůžou ani získat mizernej loot aby měli co na sebe. Jako za sebe jsem snad nikde jinde nezažil aby NPC dropovali celej set výbavy i když je to odpad, většinou to je jak jsem popsal výš že je tam šance že dropnou nějakej random item, zas ale bych nepodporoval to jak je to v klasické ultimě že z obyč NPC může padnout i magic item.
Odpovědět
#6
Problém s jakýmkoliv dropem je ten že devalvuje řemeslníky. Pokud mi dropne kvalitní zbroj z NPC, proč bych si ji kupoval?
Proto je drop itemů minimální a já lobuju za recyklovatelné věci.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#7
To je fakt no, ale pokud by ta šance byla řekněme 1%? Rozhodně bych nedával lepší kvalitu jak průměrnou, hlavní je to že řemeslník by vždy měl nabídnout lepší zboží než co může nějaké NPC dropnout. Upřímně ani Berserker šampion což je celkem odporně silné NPC by ode mne nedostal lepší jak Průměrný equip.

Jentak mimochodem v pevnosti banditů stále čeká ten unikátní boss, nechci prozrazovat co za něj je, ale bojovníka to určitě potěší Wink
Odpovědět
#8
Současný stav, kdy z NPC padá „základní vybavení“ mizerné kvality mi nepřipadá špatný. Nevidím větší důvod, proč to měnit. Kdo chce lepší výbavu, musí si sehnat řemeslníka.
 
Myšlenka recyklace věcí se mi za určitých okolností líbí. Ovšem jsem proti rozebírání itemů. Spíš by se věci mohly při zničení (vlivem opotřebení) rozpadnout na suroviny. Ty by měly vždy horší kvalitu než původní předmět. Šance na zachování veškerého materiálu by nikdy nebyla stoprocentní.  

Řemeslník by pak byl schopen předmět znovu ze zbytků poskládat dohromady (opravit). Možná by musel při tom doplnit chybějící suroviny. Nejspíš by také měl opravený item horší kvalitu než původní rozpadlý (suroviny byly horší). 
 
Krom peněz nemají často bojové charaktery co jiného řemeslníkům nabídnout. Ingoty špatné kvality v pokladech mají problematické využití. Mizernou věc řemeslník těžko prodá. Možná by stálo za úvahu zvážit možnost slučování dvou horších surovin v jednu s lepší kvalitou. 

Nacházení rare zbraní a zbrojí v pokladech mi připadá trochu jako obcházení celého výrobního procesu. Spíše by bojové charaktery měly mít šanci nalézt unikátní komponenty. (myslím si, že jinde skvěle funguje – sežeň si rubíny na rubínovou hůl). Tím by se na výrobě částečně podílely a měly motivaci. Šel bych tedy spíše cestou provázanosti  lootu s výrobním procesem.
Odpovědět
#9
Prosím nechte si tyhle věci do SZ... nikdo ne to není zvědavej...

Co se týče toho dropu tak... asi bych musel trochu si pohrát s NPC, jelikož pokud bych dal většině tu 1% šanci (už 5% mi přijde moc upřímně...) tak je fakt že většina NPC s Lehkou zbrojí jsou celkem slabí a ti co mají Střední nebo Těžkou už trochu náročnější jsou, takže jo někdo by teoreticky mohl grindit Lehkou zbroj, ale že by se ty NPC zabíjely po stovkách to ne, Očarované věcičky bych dal jedině za bosse asi, popřípadě monstra u kterých by to dávalo smysl třeba Trollí šaman by mohl mít nějaký amulet co třeba dává +3 Magii? Ale nemyslím se že by třeba Berserker měl mít šanci na to že dropne např. Rukavice +2 Anatomie, jo je to slabé očarování, ale pořád lehce získatelné bych řekl. Jinak očarko vyprchá ale item zůstane pokud se to dá do lootu NPC, je tady tzv. Kamen štěstí po kterým se smaže celej item, ale na NPC to zatím asi aplikovat nelze.
Odpovědět
#10
Nedokážu si představit jak by mohl něčemu uškodit "rare" drop, pokud se DOBŘE nastaví. Jediný efekt, který by to mohlo mít je ten, že třeba někdo začne hrát.
Pokud aktivnímu hráči dropne rare zbroj nebo zbraň s efektem nebo očarováním, která vydrží třeba týden(nebo dva) reálného času od nasazení.
Teď akorát nevím, jestli u takového itemu zmizí pouze "očarování/bonus" a nebo se item smaže.
Pokud se nesmaže, tak by něco takového Whitey jistě dokázal dodělat.
Řemeslníky může trápit to, že nemají odbyt protože hraje málo lidí.
Asi těžko je bude trápit, že někde někomu jednou za měsíc nebo za dva(a to pouze opravdu aktivnímu hráči) padne jeden kus zbroje nebo zbraň co mu vydrží týden nebo dva.
Odpovědět
#11
Myšlenka byla taková, že k dosažení rare věcí je třeba provázanosti všech povolání. Tedy něco víc, než jen hrát s jedním charakterem často a spoléhat na random.

Jsem rád, že tu někdo zdůraznil skutečnost, že rare drop je nutno DOBŘE nastavit. Jakýkoliv systém sám o  sobe nestačí.  Je třeba správné vyvážení.

Jestli se nepletu, možnost získání silné zbroje (jistá studna) tu už delší dobu je. Takže kdo chce, má možnost hledat už nyní.

Spíš je třeba zvážit, kdo a za jakých podmínek může konkrétní přední předměty získat. Tedy vracíme se k tomu dobrému nastavení. 

Pořád musí platit, že rare věci jsou opravdu vzácné a těžko dostupné. 
Třeba už jen otázka využitelnosti těchto rare předmětů v závislosti na LV postavy je zajímavá (sporná). 
Odpovědět
#12
Jinými slovy - rare drop (neplést s regulérním dropem průměrné výbavy) tu chtějí dávat prakticky všichni. Někdo je spíš pro drop komponent a někdo je pro drop hotového equipu. Oboje má něco do sebe.
Tak nebo tak nastavit to kvalitně bude určitě nutné. Teď už jde jen o to, jestli dropovat hotové výrobky nebo suroviny na ně.

U dropu hotových výrobků - třeba očarovaných itemů - máme tu výhodu, že už je vše připraveno. Analogicky, pokud bychom chtěli dropovat jen suroviny na ty očarované itemy, musíme dropovat buď např. zbraně nebo dokonce jen např. ingoty na jejich výrobu a dále ještě suroviny na očarování itemu alchymistou.
Jen se bojím, že pokud budem chtít do lootu dát jako rare poklad očarovaný item a místo toho dáme jen suroviny na jeho výrobu, tak bude potřeba spolupráce třeba 2-3 výrobních povolání a to se v aktuálním počtu hráčů a jejich levelům dosáhne asi jen těžko se obávám. Prostě aby ve finále vůbec někdo ten rare equip z dropů nasbíral a využil a neválely se jen suroviny ve skladech hráčů.

Ono jde samozřejmě oboje, ale v RT jsme zatím mluvili o dropování již hotových očarovaných itemů s prvkem náhody co do typu itemu i typu očarování. No a hodit tam nějakou další alternativu na drop neočarovaného equipu s trochu vyšší, ale stále rozumně nízkou šancí, to samozřejmě taky není problém.
Odpovědět
#13
@Glum007: Recyklace (rozebírání) předmětů tak jak si ho já představuji by měla vrátit maximálně polovinu investovaných surovin, v závislosti na poškození předmětu. Tj. nový item = 50% surovin, skoro zničený item = nic, nebo 1 nejlevnější surovina.
Drop z NPC by byl na hranici zničení (5-15% HP) a již několikrát opravovaný (maximum HP snížené cca na 50%), kvalita mezi mizernou až průměrnou. Přeci jen zbojníci nechodí ve zcela nových věcech, ani jejich zabití těm věcem neprospělo.
Řemeslník by si takové věci rozebral na suroviny - většinou by padly ty nejlevnější a jen pár (protože jsou to skoro zničené věci), s šancí na drop lepší suroviny. Nemuselo by se tolik kopat a sekat, mohl by nastoupit výměnný obchod (1 kroužkový hrudník za 30 poškozených kovových zbrojí).
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#14
Citace:Řemeslník by si takové věci rozebral na suroviny - většinou by padly ty nejlevnější a jen pár (protože jsou to skoro zničené věci), s šancí na drop lepší suroviny. Nemuselo by se tolik kopat a sekat, mohl by nastoupit výměnný obchod (1 kroužkový hrudník za 30 poškozených kovových zbrojí).
30 zbroji mam uniest ? by som vyzabijal jeden camp a mam 5-8 zbroji (poskodenych) mizejnej-prumernej kvality.... a asi ani tie vsetky by som neuniesol . (+ si predstavte ze ste daleko od mesta, alebo sa ide dung)
-pomer 1/30 je podlamna dost prehnany ,tak 5-10/1 je urcite realnejsi
Ceki Vanas [Válečník]
Sares Nemerax [Čarodej]
Tom Harras [Černá řemesla]
Odpovědět
#15
Už si nevzpomenu v jakém tématu jsem to četl, ale mám pocit že je nějakým způsobem nastaven drop očarovaných předmětů i z dostupných low lvl NPC. Velkou náhodou se mi před časem podařilo najít jeden očarovaný předmět s časovým timerem (mám pocit že to bylo 32 dní). Dropnul z relativně dostupného NPC. Dávám palec nahoru Thumb Up

NÁVRH: Vzhledem k výjimečnosti dropu podobného typu by stálo za úvahu "zapnout" nějakou hlášku / emote v případě že se to stane např.: 
u hráče: *na mrtvole vidíš něco divného*
u mrtvoly (pokud lze): *mrtvé tělo vypadá divně*
případně nějaká systémová hláška s nějakou výraznou barvou tam, kde se dozvídám info o přidělených exp za potvoru - ale to až jako poslední možnost.

Ušetřilo by to spoustu rozklikávání mrtvol  Wink
Rimoy Agarnish - [Renom Ordo]
"Jen silný donutí osud. Slabého donutí osud sám." - Konfucius
Odpovědět
#16
Jo, to bylo i v původním návrhu, bohužel to tehdy nikdo nezapracoval a teď na to nějak není skripterská síla.. Smile Ale určitě jsem pro.
Zkusím se podívat, zda na to přijdu sám, případně někoho ukecat.
Odpovědět
#17
Měl bych pár postřehů/návrhů/úprav, které by mohly prospět k lepšímu a snadnějšímu rozjezdu nových postav.

1) nebál bych se dát nové postavě víc jídla, když vyběhne do světa MW. V případě, že je to nový hráč, který nezakládá další postavu (tudíž to tu nezná), tak než se rozkouká, tak je chleba pryč Smile

2) jako lvl 1 jsem schopen zabíjet ptactvo, krysy, kočky (i když ty dají zabrat) a jiné podobné drobné zvířectvo. Věřím, že by mohlo při rozjezdu nové postavy (jakéhokoliv povolání) pomoct umístění seznamu možný questů pro splnění ve zvláštní záložce v menu na webu. Věděl jsem, že tu takové NPC jsou, protože už mám za sebou jednu postavu, ale nový hráč to neví.

NÁVRH:
Návrh možné záložky na webu – QUESTY

BOJOVÉ QUESTY
Jméno NPC: ORIM
Lokace: ISHAR
NPC k zabití: krysy
 
Jméno NPC: XYZ
Lokace: ISHAR
NPC k zabití: kočky
atd.
 
NEBOJOVÉ QUESTY - VYHLEDÁVACÍ
Jméno NPC: Novic KEL
Lokace: okolí Isharu, důl
 
Jméno NPC: AMANDA
Lokace: okolí Isharu
atd.
 
NEBOJOVÉ QUESTY – ÚKOLOVÉ/OBCHODNÍ
Jméno NPC: Liam
Lokace: ISHAR – Vilhelmovice
 
Jméno NPC: barman XYZ
Lokace: ISHAR
atd.
 
Možné je další upozornění např. na řemeslnické zakázky u „profesních“ NPC. Možná třeba ještě ty bojové rozdělit dle doporučeného lvl pro splnění vzhledem k NPC. Třeba obří krysa na lvl 1 je masakr pro sólo Biggrin  Byli jsme na ni potom 4.
Rimoy Agarnish - [Renom Ordo]
"Jen silný donutí osud. Slabého donutí osud sám." - Konfucius
Odpovědět
#18
Pro usnadnění hry je to možná hezké, ale postrádá to RP smysl. Tahe hra je založená na tom, že člověk musí hledat a zkoušet. V reálném životě si taky nikde nepřečteš tabulku, jestli na to stačíš, nebo ne. Prostě si troufneš, nebo netroufneš. Úkolů je tu po městě hromada. Navést na možnost, že tu existují úkoly, má vlastně Orim, který si novou postavu odchytne hned při příchodu do světa. Potom už je jen na každém zvlášť, jestli bude úkoly hledat, nebo ne. Popravdě, pokud člověk úkol chce najít, najde ho snadno. I kdybych měl poklikat na každé NPC v Isharionu, zabere mi to tak hodinu.
Odpovědět
#19
Co se tohohle týče, dívám se na to taky trochu rozporuplně... Na jednu stranu pomoc nováčkům a jak je vtáhnout do hry, na druhou stranu člověk by si to měl hezky projít ve hře, zkoumat, objevovat.. ne že si někde přečte seznam NPC a pak je jedno po druhém oběhne.
Ideální mi přišel kdysi návrh, že by NPC mělo nad hlavou např. nějakou ikonku, která naznačí, že je možný dialog/zakázka/atd.
Odpovědět
#20
Beru argumenty proti od Pilgrima i Stiga. Nějaká ta ikonka nad questovním NPC není špatný nápad. Vlastně si uvědomuji, že ty questovní NPC na mě "křičej" nějaké hlášky ve smyslu "Hej, ty tam, pomůžeš mi?" Což je vlastně OK.
Takže by mě ve výsledku stačilo, kdyby se někde mohl hráč dočíst, že tu jsou questovní NPC, že jsou různě po světě a že zadávají různé úkoly, za které může postava získat mimo jiné i zkušenosti za splnění Wink

Na webu je ohledně získávání zkušeností toto:
Jak získávám zkušenosti? – Zkušenosti získáváš hned několika způsoby – za čas, za zabití, za licence (zakázky na zabití určité počtu stvoření ve světě), za zakázky (řemeslnické – dá ti je každý herní prodejce ve městě) a za projdutí některých podzemních prostor – reward.
Rimoy Agarnish - [Renom Ordo]
"Jen silný donutí osud. Slabého donutí osud sám." - Konfucius
Odpovědět



Skok na fórum: