XP za výrobky
#1
Question 
Ahoj, napadlo mě, jelikož craftové mají víc omezené expení jak ostatní povolání, že by mohly být expy za jednotlivé výrobky podle náročnosti na výrobu.
Díky za názor
Berroson-Bojovník, správce kasáren-Bratrstvo
Dobrt Sejlka-Farmář, kuchař
Odpovědět
#2
Souhlasim s berrosonem urcite to neni spatny napad. War ma 9xp za boj, craft 9xp za vyrobu war ma vyvesky, craft ma zakazky, war ma zk za zabiti, craft nema nic....
Odpovědět
#3
Důvodem proč nejsou zkušenosti za výrobu je ten že řemeslníkovi stačí pustit makro. Ten war musí jít a něco k zabití si najít.
Místo zkušeností za výrobu jsou právě NPC generující zakázky - řemeslník musí jít a najít si kupce. Bohužel stále nejsou tak rozšířená jak měla být, původní záměr byl zabydlit obecní domy NPC která budou mít pár mincí na zakázky.

Před delší dobou jsem uvažoval o primitivním simulátoru ekonomiky, kdy by "neviditelní obyvatelé města" nakupovali od hráčský vendorů. Zkusím to domyslet a navrhnu RT nějaké hodnoty.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#4
(02.04.2017 v 11:59)Whitey napsal(a): Důvodem proč nejsou zkušenosti za výrobu je ten že řemeslníkovi stačí pustit makro. Ten war musí jít a něco k zabití si najít.
Místo zkušeností za výrobu jsou právě NPC generující zakázky - řemeslník musí jít a najít si kupce.
Remeslnik si taky musi najit material, ktery potrebuje na vyrobu... Stale ma war vice moznosti jak expit...
Odpovědět
#5
Bola koule, skill 20, požadavek 1 polínko. Obuvnické kopyto, skill 20, požadavek 1 polínko. Po pátém výrobku z jednoho polínka jsem přestal hledat.
To je x expů každých 5 vteřin (čas výroby) + čas vytěžení jednoho polínka. Bez rizika, bez nutnosti kamkoliv chodit.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#6
whitey jde spíš o nějaky symbolicky expy, ja jako war za zabiti slaby potvory mam taky jen jeden exp
daval bych expy jen za koncovy vyrobek (ne za rafinaci surovin) a to ve směru podle naročnosti
1 hvězda = 1 exp
2 hvězdy = 2expy

atd až

6 hvězd = 6 expu
Denetrius Aho - Radní Svobodných, Válečník
Drsnej Jakšmirgl - Vévoda ze Šmirglu, Vynálezce Pepřového Cvelfa a Gnomí haxny na česneku, ale hlavně Farmář
Spiritea - Knihovnice a opatrovnice Arcana, Bardka
Odpovědět
#7
(02.04.2017 v 12:30)Thortogily napsal(a): whitey jde spíš o nějaky symbolicky expy, ja jako war za zabiti slaby potvory mam taky jen jeden exp
daval bych expy jen za koncovy vyrobek (ne za rafinaci surovin) a to ve směru podle naročnosti
1 hvězda = 1 exp
2 hvězdy = 2expy

atd až

6 hvězd = 6 expu

Přesně takhle jsem to myslel..  Smile
PS: jestli to z prvního příspěvku nebylo jasné tak se omlouvám
Berroson-Bojovník, správce kasáren-Bratrstvo
Dobrt Sejlka-Farmář, kuchař
Odpovědět
#8
Že bych konečně po pul roce dodělal u crafta lvl ? :-D Protože ve chvíli kdy lognu do hry, tak mě zasype milion požadavku od hráčů? Aneb stejně jako war dostane 1 exp za ptáčka, craft by určo mohl za výrobek z 1 polínka taky dostat 1 exp. :-)
Hraju proto, abych si dokazoval, jak velký organ jsem.
Odpovědět
#9
Kolik těch koření za měsíc udělám.. 50? Kolik udělám prasat 10? To se bavíme jen o pár stovek expu.. To si myslím že by problém nedělalo Smile
Berroson-Bojovník, správce kasáren-Bratrstvo
Dobrt Sejlka-Farmář, kuchař
Odpovědět
#10
Jak pise Thortogily nechceme nejakych 50 zk, staci aspon neco i kdyby 1 xp za vyrobek, furt je to lepsi nez nic....
Odpovědět
#11
Navíc, farmář nedělá výrobky po stovkách.. Biggrin
Berroson-Bojovník, správce kasáren-Bratrstvo
Dobrt Sejlka-Farmář, kuchař
Odpovědět
#12
Nedělá, protože z toho nic nemá. Pokud by z toho něco měl, bude... stačí dokola mlít kukuřici na olej.
Řešení jsem navrhnul, zbytek je na RT s čím přijde.

Jedna z možností je také nastavit konečně správně XPFA, které dosud běží v testovacím režimu.
Stačí navrhnout činnosti, zisk za ně a stropy pro každé povolání.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#13
(02.04.2017 v 20:25)Whitey napsal(a): Nedělá, protože z toho nic nemá. Pokud by z toho něco měl, bude... stačí dokola mlít kukuřici na olej.
Řešení jsem navrhnul, zbytek je na RT s čím přijde.

Jedna z možností je také nastavit konečně správně XPFA, které dosud běží v testovacím režimu.
Stačí navrhnout činnosti, zisk za ně a stropy pro každé povolání.

Ovšem, war by taky nechodil dungy kdyby z toho nic neměl ... Smile
Ano, to by bylo super správně nastavit XPFA Thumb Up
Berroson-Bojovník, správce kasáren-Bratrstvo
Dobrt Sejlka-Farmář, kuchař
Odpovědět
#14
(02.04.2017 v 20:25)Whitey napsal(a): ... stačí dokola mlít kukuřici na olej.

Znovu, muj navrh byl za konečné výrobky a ne rafinaci surovin. Tj. myšleno, že řemeslník by dostával expy pouze za výrobek, jehož výrobní strom je koncový a není to výrobek určený ke: použití v dalším jiném řemeslu jako surovina, pro výrobu dalšího výrobku, pro získání dalších surovin k výrobě.

Dám jednotlivé příklady

Farmář:
Chce udělat jedlý olej = rafinace surovin protože jedlý olej se ještě dále využívá = expy nedostane
Chce upéct syrové žebro k jídlu = je to konečný výrobek, jenž nemá v řemeslech další využití = je určen pro všechny hráče obecně jako jídlo = expy dostane

To samé třeba v případech jako je rybářské těsto (používáno k lovu ryb= další rafinace), krumpáče, sekery apod. prostě věci určene k dalšímu zisku surovin by expy dávat prostě neměly, protože jsou to věci, kterych hráči udělaji tuny a tunu spotřebují. Expy by měli řemesla dostávat za věci ktere by měly byt obecně pro všechny (jídlo, zbraně, brnění, oblečení apod.)
Denetrius Aho - Radní Svobodných, Válečník
Drsnej Jakšmirgl - Vévoda ze Šmirglu, Vynálezce Pepřového Cvelfa a Gnomí haxny na česneku, ale hlavně Farmář
Spiritea - Knihovnice a opatrovnice Arcana, Bardka
Odpovědět
#15
Tvé rozdělení velmi zkomplikuje případné provedení.
Plošné nastavení třeba podle skillu je otázka pěti minut. Pokud ale začneš rozlišovat přípravu surovin a finální výrobky, tak musíš projít jednotlivě všechny výrobní postupy a určit co je co.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#16
XPFA se mi zdá jako rozumné řešení (pravděpodobně nejjednodušší na zařízení).

Osobně se mi také líbí nápad s "hvězdičkama", ten by ale musel být omezený. Například, že z každého výrobku dostanete XP jen x-krát (popř. x-krát v nějakém časovém limitu - den/týden/měsíc). To by zamezilo tomu, že se bude vyrábět stále totéž (něco ve smyslu: "Výrobou tohoto výrobku ses nic nového nenaučil."). To by se přiblížilo tomu, jak to funguje ve skutečnosti. Pokud budete stále vyrábět totéž, nikdy z vás nebude mistr v daném řemesle. Když ale začnete dělat nějaký nový výrobek, tak první výroba tohoto výrobku vás vždy naučí nejvíce.
Evelin - Bylinkářka, co lehce k bohatství přišla
Desmond - Bard na volné noze s bohatou sbírkou zářezů na loutně
Odpovědět
#17
U zakázek jakožto zdroje XP je stále asi hlavním problémem ziskovost, respektive ztrátovost. Rozšiřovat počet NPC tak víceméně nemá smysl, dokud ten systém hráči nebudou široce používat. Počet NPC se zakázkami aktuálně imho není v žádném případě limitujícím faktorem. Problém je, že se do toho nikomu nechce, nejspíš kvůli odměnám.
Nastavit XPFA bych považoval určitě za nutné. Ujme se někdo z hráčů toho návrhu, nebo to máme zpracovat interně? Smile

Jinak z pohledu černých řemesel - ano, nemám problém vzít třeba 10k polínek a dělat popel, nebo 5000 od každého prachu a dělat orichalcum. A takových věcí se najde mnohem víc. Na druhou stranu - kde je ta hranice? Protože tohle jsou třeba reagence, které pak dám do prodeje a někdo si je může koupit a používat.. takže defakto výroba použitelných věcí, nikoliv jen pálení materiálu. A důvod, proč vyrábět nesmysly, ten nějak nevidím, protože je hromada věcí, co se dají dělat po stovkách či tisících a stejně najdou využití. Věřím, že zas tak bohaté crafty tu nemáme, aby bylo nutné vyrábět nesmysly. Ten craft by si velmi snadno našel něco užitečného, čeho je potřeba hromada. Typicky z dřeva např. šípy a šipky (a mezivýrobky na ně), krejčí třeba látku pro další výrobky či výrobu zpracovaných kůží. Masová výroba jde prakticky asi za kohokoliv, samozřejmě alchymista to bude mít třeba těžší a nejjednodušší to bude mít asi kovář. XPFA je ale v podstatě o tom samém, takže klidně by mělo stačit dát konkrétní návrh na výši expů za výrobu a následně nastavit ty stropy - vyjde to prakticky nastejno, akorát že XPFA už má v sobě ty limitující systémy.
Chcete tvořit RP podklady světa (Lore), technickou dokumentaci, návody, točit videa a podílet se na rozvoji Wikipedie či jiných webových/informačních zdrojů? Tak se ozvěte.. Pojďme společně vytvářet bohatý a rozmanitý svět s vlastními zákonitostmi, pravidly a příběhy, ve kterém bude radost hrát.
Odměny za spolupráci nejsou vyloučené.
Odpovědět
#18
Sám za sebe mohu říci, že v minulosti jsem získával zajímavé XP odměny za plnění  řemeslných zakázek od NPC (zkušenost s kovářem).  Dalo se tak slušně vydělat i potrénovat.  Postava se však těmto zakázkám musela systematicky a dlouhodobě věnovat.   Všeobecná příprava byla nezbytná.  Když však craft  prodává své výrobky pouze jiným hráčům, moc zkušeností tím nezíská. 

Souhlasím s názorem, že zisk XP u řemeslníků je ve srovnání s bojovými charaktery mnohem složitější a omezenější. To platí především na vyšším LV postavy.  Lovecké licence a XP za zabití představují nespornou výhodu.
Větší odměny při samotné řemeslné výrobě vnímám jako značně rizikové. Už jenom otázka surovinového supportu.  Pak jsou tu ještě výrobky, které se dělají po stovkách (třeba šípy).  Tady bych se snažil spíše doladit a zachovat stávající systém řemeslných zakázek.

Vím, že v minulosti byl problém u řemeslných zakázek (především u alchymistů) s nádobami.  Myslím si, že by situaci mohlo značně ulehčit vracení prázdných obalů.

V obecné rovině bych raději zvýhodnil zisk XP při primární těžbě surovin.  Mam na mysli sběr bylinek, farmaření, dřevorubectví, hornictví.  Beru to tak, že obstarání materiálu je taky součástí výrobního procesu.  Nevím, jaký by byl problém získat třeba 1 XP  za vysekané polínko a 2XP za kládu. Každopádně by to chtělo promyslet.
Odpovědět
#19
Problém je v tom, že sekat a kopat může i ten war. Takže defakto co se týče expování bojová versus nebojová bychom byli teoreticky furt nastejno..
Ale pokud se to dá jako XPFA jen pro patřičná povolání (sekání - truhlář, kopání - kovář, rybaření - farmář, sběr bylinek - alchymista), tak už by to mohlo být zajímavé. Ale stejně bych tam dal krom toho i XPFA za výrobu.
Chcete tvořit RP podklady světa (Lore), technickou dokumentaci, návody, točit videa a podílet se na rozvoji Wikipedie či jiných webových/informačních zdrojů? Tak se ozvěte.. Pojďme společně vytvářet bohatý a rozmanitý svět s vlastními zákonitostmi, pravidly a příběhy, ve kterém bude radost hrát.
Odměny za spolupráci nejsou vyloučené.
Odpovědět
#20
No hele když war a mág má 9xp (s fresh) za boj nebo kouzlení, tak co kdyby craft měl prostě 18xp (s fresh) za zhotovení výrboku Smile
RP zápisky na fóru neslouží jako informace pro Vaše herní postavy, které pak zneužijete ve hře.
Odpovědět



Skok na fórum: