Návrh na rebalance perků - optimalizace?
#1
Bohužel existuje opravdu propastná nerovnováha mezi startovními perky, což ve výsledku vede i k špatné optimalizaci hry a obtížnosti a tvoří tak propastný rozdíl mezi plynulou hrou. Spousta povolání starujte již s perky, o výhodě takového startu ani nemluvě, ušetří tak neskutečné množství bodů. Bohužel největší problém vnímám v nespravedlivé distribuci těcho startovních perků.

Startovní perky podle povolání v bodech(to je kolik by stálo si jej vyskillovat a tedy kolik vlastně ušetří):

Mág 0
Alchymista 0
řemeslník 0
Bard 1
Hraničář 11
Zloděj 11
Kněz 11
válčeník - 24 (včetně dalšího zdarma perku rváče na 30 levelu (2 body)
*******************************************************************

Návrh. č1
V rámci rebalancu navrhuji odebrat válečníkovi střední zbroj (všechny stupně) a ať začíná jako všechna ostatní povolání maximálně s lehkou zbrojí. Je to nefér vůči všem ostatním bojovým povoláním a vůči ostatním celkově. Současně to tak vnáší disharmonii do celého systému expení, licencí. A co je snad vůbec to nejdůležitější, je to 24 perkovních Bodů naprosto zdarma. Což je více než polovina toho, co lze ve hře získat levelováním.

Návrh č2
V jiném případě navrhuji(pokud se vám tohle nelíbí) aby ostatní povolání byla přiměřeně perkově posílena.

Návrh č3 - Pokud návrh č1 a č2 považujete za nežádoucí, je zde ještě návrh číslo tři. Navrhuji, aby se tyto startovní body odečetli od celkově možných získaných bodů. Dojde tak k rovnováze a válečník tak nebudeme mít k dispozici free 24 bodů jen tak.(samozřejmě že by to bylo u všech povolání, které nějaké perky startovní mají!)
#2
nezapomínej,že se budou dělat rasové odlišnosti v podobě perků (možná,kdysi jsem něco takového četl), to tím taky zamíchá Smile
navíc by neměl válečník  mít perk,ale spíš třeba zvýšený fyz. rezist (bojem zhuntované tělo,zvyklé na rány,prostě už si zvykl a nějaká ta rána ho prostě nezabije) už od základu - popřípadě by tenhle bonus rostl s levlem, nebo dostávat o nějaké % menší fyzický dmg - zase závislé na levlu, je zkušenější.
Například pak trpaslík/ork válečník by měl dostávat menší fyzický dmg než všichni ostatní (stavba těla).

Ty perky by se opravdu měly dát všem povoláním stejné...prostě by různé rasy a povolání měli mít různé vlastnosti, ne perky...pak to opravdu vypadá,jako by měl někdo výhody a jak vidím, tak válečník má opravdu o 24 perk bodů navíc, takže ostatní můžou puknout závistí...což jsem nikdy nezjišťoval,ale když už jsi to tak krásně z-análizoval  Biggrin
Jednoduché,místo perků to nazvem vlastnostmi povolání a budem mít všichni perků stejně Biggrin
#3
Válečník nemá žádné perkovní body zdarma. Válečník má jako jednu z výhod svého povolání možnost nosit střední zbroj. Nemůže si dát ty body jinam, protože už jsou v té zbroji.
To samé platí pro ostatní povolání. Nemají body zdarma, nemůžou je dát jinam. Mají výhodu svého povolání, které jim poskytuje efekt daného perku.
To už by se dala na perky přepočítat i možnost kouzlit, vyrábět lektvary a okrádání. Pak má chudák válečník najednou sakra málo...
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
#4
Čistě podle uvedené logiky by měl být válečník zdaleka nejsilnější povolání v boji, hraničář o trošku slabší a mág nejslabší. Nechme asi na zvážení každého, jak moc tato logika dlouhodobě (ne)funguje a jak moc to (ne)koreluje.
Odeberte warovi ty perky nebo s tím jinak hýbejte v jeho neprospěch a můžete ho rovnou zrušit, protože už bude k ničemu zcela naprosto.
Na fyzický rezist už existuje perk Rváč - válečníci podle Wiki mají 1. level zdarma.

Já jsem proti jakékoliv změně v tomto ohledu. K takové změně bych přistoupil leda až po dokončení všech ostatních plánovaných prací (dokončení balancování povolání v plánovaném rozsahu, dokončení CS4 atd.) a to jedině v případě, že by war byl najednou opravdu tak mocný.
Nelze redukovat sílu povolání pouze na součet perk bodů zdarma. Pro wara je to víceméně jen slabá satisfakce oproti ostatním. Válečník je aktuálně imho stále ještě bojově poměrně slabé povolání (pokud ne vůbec nejslabší, když nepočítáme crafty a "nebojového" zloděje (btw. původně to není ani tak "Zloděj", ale spíš "Tulák", to je otázka spíš jen překladu, tudíž specializace na bojového/nebojového Zloděje/Tuláka není nic proti ničemu, je to v souladu s logikou věci... ale tahle diskuze se tuším vedla jinde, tak zde jen pro úplnost Smile )), rozhodně se tu najde XY lepších.
Chcete tvořit RP podklady světa (Lore), technickou dokumentaci, návody, točit videa a podílet se na rozvoji Wikipedie či jiných webových/informačních zdrojů? Tak se ozvěte.. Pojďme společně vytvářet bohatý a rozmanitý svět s vlastními zákonitostmi, pravidly a příběhy, ve kterém bude radost hrát.
Odměny za spolupráci nejsou vyloučené.
#5
Whitey - pokud tedy nejsou zdarma, tak se mu musí odečítat od zbytku perkovních bodů? Pokud ano je to v pořádku a zbytek textu nemusíš číst, přesto to ale není košér. V jiném případě je to přehnaná protekce, kterou si válečník ničím nezasluhuje(viz níže rozeberu).

Stigu - Dovolím si ne tak úplně s tebou souhlasit. Válečník jako jediné povolání může dosáhnout k ovládnutí zbraňového skillu 150 %, to prostě nikdo jiný nemá. Zároveň jako jediná profese není omezen stropem na dovednosti u zbraně, ve smyslu, že si může dát jakýkoliv zbraňový skill na 100 %, to samé v dalších podpůrných bojových dovednostech( 100 taktika, uhýbání 100, anatomie 80, jezdectví 100(nechápu proč by i zloděj nemohl jezdit dobře na koni - tohle prostě nemá logiku ani RP logiku). Tudíž podtrženo sečteno je to i tak největší zabiják v bitvě, nikdo na něj nemá. Proto mi přijde naprosto neodůvodněné proč by měl mít jako jedinej startovních 24 perkovních bodů zdarma!(zapomínáš na to že druhý stupeň perku rváč získává na 30 levelu, ano opět zdarma, slovo zdarma máte i na wiki, tudíž to asi zdarma je, stejně jako těch 24 perkovních bodů).


Poznámka pod čarou : co mi přijde ale opravdu zarážející, že dalším všestranným bojovým povoláním je bard: (Zápasení 100, Sečné zbraně 100, Tyčové zbraně 100, Hole 100,Bodné zbraně 100, Drtivé zbraně 100, Sekery 100, Střelné zbraně 100. tudíž je to druhé unikátní povolání, které může dosáhnout zbraňového skillu 150 s perkem znalost zbraní)


Whitey a stig: Váš argument, že válečník má být nejefektivnější bojové povolání, protože v tom spočívá jeho unikátnost a výjimečnost jeho profese chápu, v tomto bodě si naprosto rozumíme. Přesto mi tento argument přijde poněkud nešťastný, tato jeho výjimečnost totiž spočívá jak jsem ukazoval výše ve skillech, které si může pouze válečník osvojit na 100. V jiném případě je zde totiž spousta jiných povolání(a taky jiná bojová), která mají být taky výjimečná v oblasti jejich specializace a přesto nikdo z nich nemá takový Perkovní boost do startu a nedostává 24 perkovních bodů zdarma, jsou tedy diskriminována a přehlížena. Bylo by správné tedy zohlednit výjimečnost všech povolání a přiřadit perkovní body na podobný počet i ostatním povoláním, nebo naopak válečníkovi startovní perkovní body skrouhat. Není to přece jedinné bojové povolání ne? A přesto žádné z jiných nemá takový perk boost a protekci.


Já osobně jsem toho názoru, že všechna bojová povolání by si ve výsledku měla být na bojišti rovna(a to i včetně nebojových povolání, které obětují značnou část perkovních bodů, aby se bojovými staly + suplování si postihu dalšími dovednostmi, např. zloděj jedy, bard boosty, kněz modlitbou, hraničář petem, mág udržením si odstupu, craft s golemy), pokud budou uplatňovat sobě vlastní nejefektivnější taktiku.

Jinak povinně číhat zde: http://www.uo-pixel.de/grafiken/donty_bibliothek_wand/
#6
Jak píše stig, abych vubec byl war, tak musim investovat 9 bodu do těžkych zbroji, následně musim investovat body rozumně do jednoho stupně rváče aby mě nezkopl ikčkem prvni větší boss, nasledujici body mam rozvrženy jen do sily uderu a rychlosti (a ani jedno nemam na topce), následně mam jeden aktivni perk. Jiny povolani maji tuny boostovacich perku, neřeši body za zbroje a jine kraviny aby opravdu byli svoje povolani (z meho pohledu to ma nejlehči hrancl za ktereho tankuje pet, v podstatě potřebuje jen perky na rychlost/přesnost 1 aktivni a čus)
Denetrius Aho - Radní Svobodných, Válečník
Drsnej Jakšmirgl - Vévoda ze Šmirglu, Vynálezce Pepřového Cvelfa a Gnomí haxny na česneku, ale hlavně Farmář
Spiritea - Knihovnice a opatrovnice Arcana, Bardka
#7
Co by pak byla vyhoda valecnika? Nejak nevim, proc pak nehrat treba kneze, ktery ma mnohem vice vyhod.

Schopnosti, ktere ma war do zacatku jsou proste jeho vyhody, stejne jako knez ma vyhodu, ze umi sesilat modlitby, atd.

Opet non-sense od Segovese.
Evelin - Bylinkářka, co lehce k bohatství přišla
Desmond - Bard na volné noze s bohatou sbírkou zářezů na loutně
#8
A co je výhoda kněze? zloděje? hraničáře? řemeslníka? barda? a navíc nemusel by ses ptát kdyby jsi si pořádně pročetl co jsem psal Biggrin
#9
(27.04.2017 v 20:48)Thortogily napsal(a): Jak píše stig, abych vubec byl war, tak musim investovat 9 bodu do těžkych zbroji, následně musim investovat body rozumně do jednoho stupně rváče aby mě nezkopl ikčkem prvni větší boss, nasledujici body mam rozvrženy jen do sily uderu a rychlosti (a ani jedno nemam na topce), následně mam jeden aktivni perk. Jiny povolani maji tuny boostovacich perku, neřeši body za zbroje a jine kraviny aby opravdu byli svoje povolani (z meho pohledu to ma nejlehči hrancl za ktereho tankuje pet, v podstatě potřebuje jen perky na rychlost/přesnost 1 aktivni a čus)

perk rváč má zdarma, druhý stupeň dostává taky zdarma. Ostatní povolání si na své perky musí vydělat pěníze, levely a pak do nich investovat, nechápu proč by měl být war v tomhle nějaká výjimka. To je čirá protekce a diskriminace ostatních povolání. Ve full plátech můžeš chodit od levelu 10.
#10
Kdybys četl co píšu já, tak tam píšu, že kněz má modlitby. Každopádě, každé povolání má něco vyjímečného. Co by měl war, kdyby se mu sebraly perky?
Evelin - Bylinkářka, co lehce k bohatství přišla
Desmond - Bard na volné noze s bohatou sbírkou zářezů na loutně
#11
(27.04.2017 v 21:49)Desmond napsal(a): Kdybys četl co píšu já, tak tam píšu, že kněz má modlitby. Každopádě, každé povolání má něco vyjímečného. Co by měl war, kdyby se mu sebraly perky?

TO co ostatní povolání, x levelů před sebou na to si je osvojit.
#12
(27.04.2017 v 21:34)Segoves napsal(a): A co je výhoda kněze? zloděje? hraničáře? řemeslníka? barda? a navíc nemusel by ses ptát kdyby jsi si pořádně pročetl co jsem psal Biggrin
Segi tak po tomhle věřím že tu akorát trolíš, protože jinak by jsi to nemohl napsat.
K tomu Bardovi... zkus si ho zahrát. Nebo si přečti jeho popis. Možná tam zjistíš že si musí vybrat jeden z těch bojových skillů, ostatní se mu locknou.

A k tomu osvojení... pokud to vidíš takhle tak navrhuji aby střední a těžkou zbroj mohl pouze válečník.
Pokud si ji ostatní nebudou moct koupit tak to znamená že válečník nemá žádné body zdarma.

I když... co takhle myšlena že když ostatní ty zbroje nemají, tak jsme na ně tak hodní, že si je za perkovní body můžou kupit?
A chudák war si nekoupí ani kouzla, ani modlení...
Jsem pro boost WARA!
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
#13
(27.04.2017 v 21:37)Segoves napsal(a):
(27.04.2017 v 20:48)Thortogily napsal(a): Jak píše stig, abych vubec byl war, tak musim investovat 9 bodu do těžkych zbroji, následně musim investovat body rozumně do jednoho stupně rváče aby mě nezkopl ikčkem prvni větší boss, nasledujici body mam rozvrženy jen do sily uderu a rychlosti (a ani jedno nemam na topce), následně mam jeden aktivni perk. Jiny povolani maji tuny boostovacich perku, neřeši body za zbroje a jine kraviny aby opravdu byli svoje povolani (z meho pohledu to ma nejlehči hrancl za ktereho tankuje pet, v podstatě potřebuje jen perky na rychlost/přesnost 1 aktivni a čus)

perk rváč má zdarma, druhý stupeň dostává taky  zdarma. Ostatní povolání si na své perky musí vydělat pěníze, levely  a pak do nich investovat, nechápu proč by měl být war v tomhle nějaká výjimka. To je čirá protekce a diskriminace ostatních povolání. Ve full plátech můžeš chodit od levelu 10.

Druhy perk rváče rozhodně zadax nema, ma jen prvni.
 
War si stejně jako každy jiny povolani vydělava na perky taky, jenže narozdil od jinych on ma perky typu "Must have", což jiny povolani nemaj.
Když chce war byt tank a užitečny pro pve tak musí dat 9 bodu (a i penize) do těžky zbroje, 9 bodu do štítů (u kterych dodneska nechapu proč je nema zdarma), to máš 18 bodů vyhozených jen tak pro to, abys mohl byt doopravdy war do dungu a ne pvp pojížděč. Následnuje to co sem psal předtim. Většina waru si bud uděla 2 aktivni perky a zbytek ma smulu nebo si uděla pasivni.

Ve full plátu rozhodně od 10 levelu chodit nemůžeš, to je nějaka kravina nebo tvuj vymysl. Na to abys byl beze všech postihu potřebuješ platy na 4. levelu jinak maš za každy chybějici perk % postih (25,50,75,100%)
Denetrius Aho - Radní Svobodných, Válečník
Drsnej Jakšmirgl - Vévoda ze Šmirglu, Vynálezce Pepřového Cvelfa a Gnomí haxny na česneku, ale hlavně Farmář
Spiritea - Knihovnice a opatrovnice Arcana, Bardka
#14
Kněz nemá 23 perkovních bodů zdarma, zloděj nemá 23 perkovních bodů zdarma, a můžem ve výčtu povolání pokračovat. O troling mi nejde. Nechápu v čem je problém aby válečník začínal pouze s lehkou zbrojí jako ostatní a za body si mohl střední dokoupit(a nebo rovnou začít se učit těžkou zbroj(tu může mít už od desátého levelu na 4 stupni) > úspora 10 bodů?). Nemůžeš mě přeci whitey obviňovat z trolingu, když moje argumenty mají skutečně základy ve faktech. Faktem je, že ostatní povolání jsou vůči němu diskriminována. V mých očích jsou pak dvě možnosti, zredukovat startovní perky válečníkovi(koupit si je přeci může) a nebo ostatním povoláním naopak nějaké perky přidat). Ve výsledku totiž v současném systému válečník má neodpostatněnou startovní protekci(23 perkovních zdarma). POZOR já tady nelobuju za to aby ostatní povolání dostala startovní bojové perkovní body rovny k válečníkovi! Já tady upozorňuju na zjevnou diskriminaci ostatních povolání. Sám jsi použil argument, že je to tak nastaveno protože výjimečnost válečníka co by povolání je právě v bojových dovednostech, já tento argument akceptuji, ale proč se ale současně upírá, tato výjimečnost ostatním povolání v jejich oboru? Proč by zloděj nemohl začínat se 4 stupni perku tichá chůze, když je to jeho vyjímečná specializce, zalchemista na 4 stupni perku botanika a podobně.

Tohle je prostě naprostá disharmonie mezi povoláními. Všechna ostatní začínají bez perků(nebo mají poloviční hodnoty viz ostatní bojová povolání), přičemž k jejich dosažení musí utrácet peníze a sbírat levely. Jenom válečník jich má 24 hned odstartu zdarma. Zároveň když si dáš na jednu misku všechna bojová povolání a na druhou nebojová, protekce a diskriminace je o to více patrnější a zřejmá ve prospěch bojových povolání.

Mě nejde o flame war, mě nejde o trolling mě jde o to poukázat na tento fakt a snažit dosáhnout harmonie mezi povoláními co se týče startovních perkovních bodů. Já neříkám dejte všem ostatním bojovým povoláním taky střední zbroj a všem nebojovým! Já říkám uznejte jim stejnou výjimečnost a na základě toho dejte přiměřené startovní perky rovné boostu válečníka.
#15
(27.04.2017 v 22:08)Thortogily napsal(a): Druhy perk rváče rozhodně zadax nema, ma jen prvni.
Omlouvám se, zamněnil jsem to za perk znalost zbraní viz wiki( Znalost zbraní (pasivní) - - zvyšuje hodnotu sdílení skillu zbraně na 30/35/40/50%. Sčítá skill zbraně s 10/20/35/50% druhého nejvyššího zbraňového skillu. Tj. Meče 100 + Bodné 80 + Znalost zbraní 4. = na meče se počítá skill 140. Zdarma dostává na 1. levelu Válečník, Hraničář, Kněz a Zloděj 1. úroveň perku. Válečníkovi se na 20. levelu zdarma rozvine na 2. úroveň (případně za něj dostane zpět body, pokud se ho už naučil).
#16
Stejně tak je výhoda že se kněz může léčit za manu, když na to ostatní potřebují skill a obvazy. A co teprve farmář, který se zadarmo nají.
Tak mě napadá... zloděj má dva plížící perky zdarma, a navíc se mu samy rozvíjí. A dokonce až na čtvrtý level! Zrušit, žádné body zadara nebudou! Vždyť se to může učit, jako všichni ostatní!
Takže pokud bereš zbroj a zbraně u válečníka jako disharmonii, tak je jediná možnost - zrušit všem všechno co mají a ostatní mít nemůžou, nebo si to musí kupovat za body.
A protože pak budou všichni stejní tak je zbytečné mít různá povolání. Uděláme jediné a nazveme ho "Pasák lam"!
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
#17
Další topic o ničem.
RP zápisky na fóru neslouží jako informace pro Vaše herní postavy, které pak zneužijete ve hře.
#18
spíš bych se na to podival takhle, war je jediny povolani co nic navic neumi. Všechny ostatni maji nějakou specifickou/doplňovaci schopnost. A všechny povolani se i tak mužou naučit mávat klackem nad hlavou. Proto nevidim duvod proč by ten war v tom neměl byt lepší.
Denetrius Aho - Radní Svobodných, Válečník
Drsnej Jakšmirgl - Vévoda ze Šmirglu, Vynálezce Pepřového Cvelfa a Gnomí haxny na česneku, ale hlavně Farmář
Spiritea - Knihovnice a opatrovnice Arcana, Bardka
#19
(27.04.2017 v 22:22)Whitey napsal(a): Stejně tak je výhoda že se kněz může léčit za manu, když na to ostatní potřebují skill a obvazy. A co teprve farmář, který se zadarmo nají.
Takže pokud bereš zbroj a zbraně u válečníka jako disharmonii, tak je jediná možnost - zrušit všem všechno co oni mají a ostatní mít nemůžou, nebo si to musí nějak kupovat za body.
A protože pak budou všichni stejní tak je zbytečné mít různá povolání. Uděláme jediné a nazveme ho "Pasák lam"!

Whitey, prosím tě. Pojď se prosím tě bavit normálně. Trochu totiž odbíháš od tématu perků do dovednostních skillů a působí to na mě lehce jako demagogický argument ten který jsi použil.

Alchemista startovní perky 0 VS válečník startovní perky 23

Je tohle fér? Tohle prostě není fér. Tohle je prostě diskriminace Alchemisty a takhle je to prostě u všech povolání. Vůči válečníkovi jsou prostě diskriminovaná.

(27.04.2017 v 22:22)Whitey napsal(a): Takže pokud bereš zbroj a zbraně u válečníka jako disharmonii, tak je jediná možnost - zrušit všem všechno co oni mají a ostatní mít nemůžou, nebo si to musí

Samozřejmě že je to disharmonie, ostatní povolání a některá dokonce začínají s 0 perkovních bodů, nemají ani jeden bod zdarma a celou svou specializaci si musí vykoupit x hodinama hraní a x nákladů na stříbrných.(mimo jiné tak dostává válečník za předpokladu, že učení by stálo pouze 500 st. 11,5 zlatých boostu)
Není tady žádný argument proto, proč by válečník neměl jít stejnou cestou. Tedy začínat jen s lehkou zbrojí a na střední si vydělat body a peníze.

Ty říkáš dobrá tak tedy zrušme všechno co ostatní mají a mít nemůžou. A já říkám a podporuji tvé argument: " válečníkova výjimečnost spočívá v bojových dovednostech" ale uznejme tedy výjimečnost i jiných povolání a dejme jim stejnou měrou startovních perků nebo pro jejich výjemčnost v jejich odvětví a specializaci! a nebo Válečníkovi perky zredukujem ať má stejné startovní podmínky jako ostatní povolání. Řemeslník a alchemista nezačíná s jediným perkem, prostě jejich výjimečnost není uznána. Jsou diskriminováni.
#20
Mám pár návrhů, prozatím zamítnutých (jsou jiné priority).
Uvažuju o rozšíření bojových perků, např. o perky, imitujících efekty jiných věcí. Např. Ohnivý oblouk: Válečník udeří s takovou silou, rychlostí a koncentrací, že se vzduch před ním přehřeje a vznítí. Systémově to vyvolá efekt BurningHands (kouzlo Hořící ruce), v úhlu 120° a dosahu 2 políčka (hodnoty a dmg. podle výše perku).
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.



Skok na fórum: