Nedostatek spotřebního zboží
#21
Tak za alchymistu mohu říct pouze to, že sbírání mechu a jalovce je pruda (obíhání stromů a trefování malé modré bobulky je za trest - ale i na to by se nechalo udělat makro). Na ostatní mám makro a surovin mám tedy hodně Smile.

Jestli chceš houby nebo výtrusy, tak klidně nasbírám, není to sice nejvýdělečnější činnost ve hře, ale za to je to téměř automatická činnost Smile.
Evelin - Bylinkářka, co lehce k bohatství přišla
Desmond - Bard na volné noze s bohatou sbírkou zářezů na loutně
Odpovědět
#22
(05.06.2017 v 09:34)Desmond napsal(a): Tak za alchymistu mohu říct pouze to, že sbírání mechu a jalovce je pruda (obíhání stromů a trefování malé modré bobulky je za trest - ale i na to by se nechalo udělat makro). Na ostatní mám makro a surovin mám tedy hodně Smile.

Jestli chceš houby nebo výtrusy, tak klidně nasbírám, není to sice nejvýdělečnější činnost ve hře, ale za to je to téměř automatická činnost Smile.

Zalozil sem si postavu alchymistu, mlada postava, level 5. Skill bylinkarstvi 35. Sance na nalezeni byliny sou kolem 30-41%. Po uspesnem nalezeni ziskam zberem 1 kus byliny. Nevim teda jake mnozstvi se da zberem ziskat s vyssim skillem ale teda ja pri tomhle nastaveni nemam zajem se venovat bylinkarstvi. Ale teda taky nemam zajem aby mi ty byliny nekdo daval kdyz chci hrat alchymistu.. Ja jen zastavam nazor, ze aktualni nastaveni bylinkarstvi je hodne malo muziky za hodne straveneho casu.
When you turn I will be gone
whispering my hidden song.
Odpovědět
#23
Ten pocet je zpocatku bidny, pokud ale budes do skillu investovat, tak na lvl 10 se uz da celkem dobre nachazet. S vyssim skillem stoupa pocet sebranych surovin. Je to jako bys rekl, ze se zlodejem na lvl 5 nic neukradnes, takze se tomu nebudes venovat - musis hledet trosku dal Smile. Stejne je to se vsema dovednostma - mag na lvl 5 nevykouzli skoro nic, kovar na lvl 5 neukove poradnou zbroj a ani nenatezi velke mnozstvi materialu (o kvalite ani nemluve). S tema bylinama je to uplne stejne Smile.
Evelin - Bylinkářka, co lehce k bohatství přišla
Desmond - Bard na volné noze s bohatou sbírkou zářezů na loutně
Odpovědět
#24
jo ale ten proces prechodu na ten lvl 10-20 je celkem bolestivej kdyz tohle mas delat desitky hodin. Pak vidis ve hre jak se protahuji nebojove postavy alchymistu a kraftu prez dunegony aby se co nejdriv naexpili a mohli prekonat tuhle hluchou dobu kdy je to jen trapeni venovat se vlastnimu povolani. Ja bych zastaval ten nazor, ze hrani by mela byt zabava od zacatku a ne az od lvl 10. 


Kdyz bych jen vzal v potaz faktor zabava - je to omnoho zabavnejsi chodit do toho dungu a klikat na monstra a nicit je, jako klikat na zem a cekat jestli se zjevi bylina abys na ni mohl kliknout, nebo teda koukat se na makro. Ja to vnimam jako ubijejici a proto rikam, ze pomer cas vs zabava/vydelek je pri bylinkarstvi velmi v nepomeru. 

Treba by bylo zajimave udelat porovnani:
- kolik toho ziska alchymista z bylinkarstvi se skillem 40 za hodinu
- kolik toho ziska farmar ze sadeni rostlin se skillem farmareni 40 za hodinu
- kolik toho ziska kovar/slevac/dratenik z tezby se skillem mining 40? za hodinu
- kolik toho ziska truhlar z tezby dreva se skillem 40? za hodinu

V tomhle porovnani jde jen o ziskavani zakladnich surovin, jasne, ze tim neziskaji vsecky surovin pro svoji cinnost, ale teda ty zakladni spojene z jejich povolanim ano.
When you turn I will be gone
whispering my hidden song.
Odpovědět
#25
Jen dodam k tomu to, ze mozna je reseni nedostatku tech vyrobnich surovin prave v tom, ze ta hra neni vykalibrovana spravne pro postavy s nizsim levelem. 
Uplne podporuju navrh Stiga z tohto topicu podivat se na herni nastaveni jestli neco nekde nahodou neni zle vybalancovano.


Ja nad tym premyslim takto:
Postava s nizsim levelem(do lvl 10)treba neumi vyrobit drahsi vyrobky a vyrobky vysoke kvality. Pozitivni vliv na ekonomiku by ale mohlo mit to, kdyby ziskavani zakladnich surovin bylo lepe vykalibroavno prave pro tyto lower lvl postavy. Protoze nic jine take neumeji delat. 
High lvl postava(20+) uz ma trochu jine naroky na hru jako je zbirani zakladnich surovin a vacsinou ma i dostatek penez na to, aby si ty suroviny mohli koupit, ale teda jen za predpokladu, ze je nekdo kto je muze dodavat, coz teda velice neni. Taky bych s postavou lvl 20 rad travil cas trochu jinak jako s postavou s lvlem 5.
Proto vidim jako dobrej napad nastavit hru tak aby tyto low lvl postavy meli chut do toho tezeni, bylinkarstvi, rezani ptaku, adt. Mohlo by to mit pozitivni vliv na ekonomiku a trochu resit problem s tym, ze casto nema kto vyrabet nebo dodavat zakladni suroviny a nebyl by to takovej vopruz projit prez ty uvodni levely.
When you turn I will be gone
whispering my hidden song.
Odpovědět
#26
No, je potreba podotknout, ze bylinkarstvi neslouzi jek ke sberu bylin. Alchymista muze v klidu prezivat i bez tohoto skillu, protoze spousta jeho vyrobku nevyzaduje zadne byliny. Tak proc se z pocatku nevenovat treba vyrobe oleju, atp? Alchymista funguje trochu jinak nez kovar, tesar nebo farmar. Alchymista muze byt take castecne bojovym povolanim (vice nez ostatni crafti). Z toho duvodu ho nelze jednoduse srovnavat s ostatnimi craft povolanimi.
Evelin - Bylinkářka, co lehce k bohatství přišla
Desmond - Bard na volné noze s bohatou sbírkou zářezů na loutně
Odpovědět
#27
@Nevrim: Berit & spol. přece umí hledat to co vendoři vykupují. Stačí je oslovit a dodat tuším prodávám XY, nebo kdo koupí XY (přesnou formulaci si nepamatuji, ale bude v tématu testu middlemanů.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#28
stačí si dát perk na 2 stupeň u hraničáře a 30 řezbářství a můžete dělat normální šípy a šipky jako craft. Taky jsem to tak řešil.
Odpovědět
#29
(08.06.2017 v 03:15)Pietro napsal(a): stačí si dát perk na 2 stupeň u hraničáře a 30 řezbářství a můžete dělat normální šípy a šipky jako craft. Taky jsem to tak řešil.

Je to sice možnost, ale dát si perk na 2. stupeň (tzn. využít 3 perkovní body) není úplně nejlepší řešení - ty body budou pak někde chybět. Podle mě by nemělo docházet k takovému suplování povolání a když, tak bez nutnosti perku (častým používáním šípů a jejich zkoumáním se může hraničář naučit je vyrábět, byť samozřejmě ne na nejlepší kvalitě, takže by mu k tomu podle mě měl stačit akorát skill).

Pořád si myslím, že by byla optimální ta varianta co jsem navrhoval s výrobním NPC - v případě, že není daný výrobek k dipozici u hráčských vendorů by jej za suroviny pro výrobu potřebné a poplatek vyrobilo. Tím, že by vyrábělo pouze v době, kdy není výrobek k dispozici, je pořád zajištěno nakupování od hráčů (když budou vyrábět) a zároveň bude vyřešený problém s tím, že něco dojde a není nikdo, kdo by to vyrobil, případně by se muselo dlouho čekat. Bylo by třeba samozřejmě vyřešit i to, aby se takové NPC nevyužívalo neustále a crafti tak nebyli zbyteční, ale to jde podle mě vyvážit surovinovou náročností (výrobky od NPC by mohly být klidně surovinově náročnější, než od řemeslníka).
Odpovědět
#30
Skriptově již dlouho existují tzv. vyrovnávací vendoři, kteří nabízejí výrobky které nikdo neprodává. Testovací sada seděla (ještě sedí?) v Isharu, nahoře na radnici.
Bohužel nad rámec testu se to nedostalo, nenašel se nikdo kdo by je rozmístil a nastavil.
PS: Pokud je teď někdo rozmístíte, nedávejte jim velké rozsahy výrobků, pak to laguje. U skillů s hodně výrobky doporučuju dát víc npc s různým rozpětím skillů.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#31
(08.06.2017 v 10:40)Whitey napsal(a): Skriptově již dlouho existují tzv. vyrovnávací vendoři, kteří nabízejí výrobky které nikdo neprodává. Testovací sada seděla (ještě sedí?) v Isharu, nahoře na radnici.

Jo, tam nějací jsou, to máš pravdu. Nicméně co jsem se díval, tak toho taky moc nemají.

Mnou navrhované řešení mi přijde pro hru zajímavější - není to o přímém nákupu výrobku, ale i o zapojení hráče - musí sehnat suroviny na výrobu -> možnost podpořit ekonomiku (s hraničářem jsem schopný sehnat dřevo/dříky a peří, ale hroty si musím koupit od kováře -> část peněz jde mezi hráče). Vlastně je to fakt jenom zástupné NPC v případě, kdy řemeslníci (resp. jejich výrobky) nejsou dostupné. Smile
Odpovědět
#32
A co prostě zkusit těm lidem psát? Forum, ICQ apod. Jasny, někteří hráčové nemaj vubec naladu třeba lovit základní suroviny aj. na výrobek, který zrovna chcete, ale neni problem vyrazit do dolu material dodat a hodně těch craftu vam to pak zadarmo udělá. Tady se píše jak chybí ranec věcí (včetně i nějakych ktere se tykaji farma), mě dodnes nikdo nekontaktoval, beru to jako hotovou věc, že všechno co je potřeba je skladem nebo to někdo jiny ma.
Denetrius Aho - Radní Svobodných, Válečník
Drsnej Jakšmirgl - Vévoda ze Šmirglu, Vynálezce Pepřového Cvelfa a Gnomí haxny na česneku, ale hlavně Farmář
Spiritea - Knihovnice a opatrovnice Arcana, Bardka
Odpovědět
#33
Souhlasím s tím, že není dobré, když si konkrétní povolání nemůže z jakéhokoliv důvodu obstarat spotřební materiál potřebný ke své základní činnosti.  

Nicméně otázka je, zda kvalitní šípy nejsou něco navíc. Zda základem nemají být právě ty projektily s krátkým dostřelem. Tohle nedokážu a nechci posuzovat.

Sám za sebe podporuji spíše možnost, aby si hraničáři mohli vyrábět klasické střelivo. Na řemeslnících by pak byla speciální munice, jako například výbušné šípy.

Kompletní výroba šípů není v současnosti ovšem jen o řezbářství. Je třeba ovládat i slévačství a drátenictví. Otázkou tedy třeba zůstává, jaký materiál by mělo případně NPC za šípy požadovat. Polena chalkopyrit a peří, nebo dříky s hroty a peří?

Mimochodem, u NPC se dá ve hře sehnat primitivní šíp s tvrzeným hrotem za dva měďáky.

Jsem rád, že ve světě existují NPC obchodníci typu Berit. Osobně se ovšem nemohu zbavit dojmu, že je to pouze náhražka nefungující ekonomiky ve hře. Jeho existence je pro hru za současné situace určitě přínosem. Ze systémového hlediska je to však obcházení jiného hlubšího problému. Proto bych byl nerad, aby se z něho stal základní prvek hry. Berit je nouzovka, ne standart. (alespoň tak to vidím já)

Potvrzuji, že vyrovnávací vendoři jsou stále ve hře. Dokonce prodávají některé věci, co Berit neumí sehnat. Třeba tekutiny.
Odpovědět
#34
Berit i vyrovnávací vendoři jsou opravdu jen berličkou nefunkční hráčské ekonomiky. Mají jen zaplácávat díry po věcech které nejsou, nebo se nikomu nechce vyrábět. Tomu odpovídají i jejich ceny (2-4x systémová).
Oba druhy přestávají nabízet věci které se objeví u hráčských vendorů.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#35
(09.06.2017 v 09:22)Whitey napsal(a): Oba druhy přestávají nabízet věci které se objeví u hráčských vendorů.

Což je problém, protože vendoři se používají také tím způsobem, že mají nastavený prodej věci s cenou třeba 999zl. Tyto věci se označí jako věci, které vendor vykupuje (aby hráč hned viděl, že něco může prodat a nemusel překlikávat záložky), zároveň to slouží k tomu, aby hráč mohl jednoduše věci, které hráči prodají vendorovi, z vendora vyndat (vlastník nakupuje zadarmo, tudíž ho cena 999zl netíží). Berit pak tyto věci zobrazuje v seznamu, ale přitom je to vlastně špatně (ty věci takovou cenu nemají a reálně tedy nejsou na prodej), Berit by tedy měl tyto věci i tak nabízet za jeho ceny.
Evelin - Bylinkářka, co lehce k bohatství přišla
Desmond - Bard na volné noze s bohatou sbírkou zářezů na loutně
Odpovědět
#36
Pokud vím, oba typy kontrolují cenu. Pokud přesáhne určitý násobek systémové (nepamatuji si kolik) tak ho berou jako nedostupné.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#37
Aha...tak máš pravdu. Já že se to zobrazuje v seznamu (pokud tam je i něco levnějšího). Hádám tedy, že je to tak, že pokud je ta hodnota nižší, než za kolik to poskytuje Berit, tak se to nezapočítává. Je to tak?
Evelin - Bylinkářka, co lehce k bohatství přišla
Desmond - Bard na volné noze s bohatou sbírkou zářezů na loutně
Odpovědět
#38
Nedostupné zboží = žádný vendor ho nemá, nebo ho má za cenu (myslím) 4x vyšší než je systémová.
Takové zboží začnou prodávat vyrovnávací vendoři a prostředníci.
Nevěřte rase která se pořád usmívá. Něco s ní není v pořádku.
Odpovědět
#39
(04.06.2017 v 13:27)Desmond napsal(a): Napad s omezenim supportu jak ho tu popisuje Muzzug se mi libi, ale problem je, ze si pak takhle clovek udela soukromeho vendora, ke kteremu se nedostane nikdo jiny a ceny pak muze mit libovolne.

Vyvesky na zakazky jsou - ehm - fajn. Ale nikdo je nepouziva a asi ani nikdo nebude Smile. Moznost objednani zbozi, ktere vendor nabizi, ale nema, mi prijde jako vhodnejsi zpusob, ktery ale nezarucuje, ze dane veci dostane hrac, ktere je objednal (narozdil od zakazek). Zakazky jsou ale az prilis slozite. Tot muj nazor.

Samozřejmě, že support přži dvou hráčích online měl být již dávno zrušen, je to jen zbytečná buzerace a neúcta k hráči. Ty jsi v tý hře strávil čas něco nafarmil, něco vyrobil, tak proč by jsi z toho ty neměl mít užitek. Ekonomický model manawydanu, kdy ekonomika měla být řízena hráči jak si postrádá jakýkoliv smysl, při nulové hratelnosti.

Jako kompromis bych viděl NPC se stoupající cenou zboží podle toko kolik má zboží na skladě a samozřejmě stoupající cenou i výkupu podle toho jak mu zboží ubývá. Tohle má smysl rozdělené do regionů.

Např. chceš si koupit meč. Koupíš si ho, ale cena procentuálně vzroste a vzroste i cena za výkup takového výrobku(potřebuje najít dodavatele).

Jak bude mečů ubývat bude prostě růst jejich cena a naopak stoupat cena za doplnění dodání craftem. Škoda že takovýhle "list" zakázek, nikoho nenapadl.

Nekonečný růst by se dal opravit refreshem např, jedno za tři měsíce aby deset šípů nestálo zlatku Biggrin
Odpovědět



Skok na fórum: